Colau avisa que el 2022 serà un any de "moltes obres" a Barcelona

L'alcaldessa es declara "optimista" per arribar a un acord sobre l'ampliació del Prat, però recorda que la UE vol reducció d'emissions

M.O.
i M.O.

BarcelonaL'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha fet balanç avui dels seus sis anys al capdavant del consistori en una conferència en el marc de Barcelona Tribuna. Un balanç en què ha tret pit d'haver liderat "un canvi de prioritats" en l'agenda política per posar al centre temes com l'habitatge, la gestió del turisme o la lluita contra la contaminació, però que també ha fet servir per avisar que l'any que ve "no serà senzill" per a la ciutat perquè hi coincidiran "moltes obres", com la de les pacificacions que es volen fer a l'Eixample, la transformació de la plaça de les Glòries o l'enllaç del tramvia, que està previst que comenci a l'octubre.

Colau ha explicat que moltes d'aquestes obres s'enfocaran a millorar les actuacions que ara s'han fet amb urbanisme tàctic, i ha avançat que demà està prevista la presentació del nou prototip de terrassa que substituirà les polèmiques New Jersey grogues.

Cargando
No hay anuncios

L'alcaldessa, que en la seva intervenció ha elogiat la feina d'aquests anys de regidors dels comuns com Janet Sanz, Gemma Tarafa o Jordi Martí -no n'ha mencionat cap dels seu soci de govern, el PSC-, s'ha referit també a la polèmica del moment: el projecte d'ampliació de l'aeroport del Prat. Ha celebrat la iniciativa liderada pel president del Govern Pere Aragonès de convocar una taula de treball amb tots els actors implicats, també representants del govern espanyol i del gestor aeroportuari Aena, i ha remarcat que qualsevol transformació s'ha de fer amb el doble objectiu de millorar la connectivitat però també de reduir emissions, cosa que ha apuntat que condicionarà l'atorgament dels fons europeus. Colau s'ha mostrat "optimista" amb la possibilitat d'arribar a un acord si totes les parts se cenyeixen a aquesta doble premissa.

L'alcaldessa ha insistit en la necessitat de substituir vols curts per trajectes ferroviaris i ha apuntat que el mateix Maurici Lucena, president d'Aena, admetia que Europa no veia bé la primera proposta. "L'aeroport més eficient també inclou la qüestió ambiental", ha apuntat, i ha afegit que Europa és un actor important en la decisió final.