Societat20/03/2012

Un de cada tres centres de secundària segrega els alumnes per capacitat

Un estudi de la Fundació Jaume Bofill proposa una integració individualitzada

Auri Garcia Morera
i Auri Garcia Morera

BarcelonaEl model de sistema educatiu integrador, en què no se segreguen els alumnes segons la seva capacitat, "s'ha desvirtuat" en els últims anys fins a arribar a un "desencontre entre el model i la pràctica". Un estudi de la Fundació Jaume Bofill conclou que almenys un de cada tres centres de secundària opten per l'agrupament en grups per nivells, i proposa un sistema d'integració individualitzada per resoldre aquesta situació.

Segons Enric Roca, un dels autors de l'estudi, "Catalunya té tanta diversitat que no ens podem permetre un sistema que segregui, ni per llengua ni per qualsevol altra cosa, sinó que hem d'aprofitar l'escolarització per educar en la convivència en la diversitat". Roca matisa que això no significa que els alumnes de cada classe hagin de fer tots el mateix alhora, sinó que la integració individualitzada permetria diferents velocitats.