Societat09/01/2014

Centenars de persones protesten contra l'encariment del transport públic

La protesta s'ha convocat a les set del vespre a diverses estacions de metro i ha acabat a la plaça de Sant Jaume de Barcelona

Efe
i Efe

BarcelonaDiversos centenars de persones s'han manifestat aquest dijous al vespre a la plaça Sant Jaume de Barcelona contra l'augment "abusiu" dels preus del transport públic sota el lema 'Tot T-un límit' en referència al bitllet T-10, el més utilitzat i que costa ara 10,30 euros, un encariment de gairebé un 30% des de 2010.

La protesta s'ha convocat a les set del vespre a les estacions de metro de Llucmajor, Torre Baró, Sagrera, Sant Andreu, Horta, Arc de Triomf, Fontana, Verneda, Clot, Plaça de Sants, Badalona, Santa Coloma i Castelldefels i han confluït a les vuit del vespre davant de l'Ajuntament de Barcelona.

Cargando
No hay anuncios

La protesta ha estat convocada per la Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona (FAVB), l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i la Plataforma Stop Pujades Transport, que han corejat "parem la pujada del transport públic" i han exigit l'anul·lació de l'increment d'unes tarifes "que precaritzen".

En referència a la rectificació del preu de la T-50/30 de les zones 4 a 6 que ha realitzat aquesta tarda l'Autoritat de Transport Metropolità (ATM), el portaveu de la FAVB, Lluis Rabell, ha assegurat a Efe que la mesura és el resultat d'una "falta de professionalitat" en un context en el qual "la lògica de l'ATM no és la promoció del transport públic", sinó "resoldre el problema financer perquè la seva política de finançament no està ben plantejada".

Cargando
No hay anuncios

Aquesta rectificació del preu s'ha produït després que PTP denunciés que el bitllet de 50 viatges mensuals a les zones de la 4 a la 6 era més cara o d'igual preu que els abonaments mensuals il·limitats, la T-Mes.

Això no obstant, el representant de la PTP, Ricard Riol, ha assegurat a Efe que no creu que sigui un error de transcripció perquè l'augment de la T-50/30 "era de l'ordre del 8 per cent i ara no ho és".

Cargando
No hay anuncios

Igual que la FAVB, Riol ha atribuït la rectificació a "l'única estratègia per tapar una pilota financera que l'ATM s'ha muntat per no tenir ben finançat el transport públic".

De la seva banda, STOP Pujades de Transport Públic ha comunicat que l'augment dels preus "molt per sobre dels increments de l'IPC" converteix el transport públic "en un luxe per als usuaris i en un autèntic transvasament de fons públics cap a les empreses que el gestionen"