El carril Bus-VAO de la C-58 obrirà les 24 hores del dia en els dos sentits al setembre
A l'agost es faran les obres necessàries, com repintar les línies de separació dels carrils dels dos sentits de la circulació
BarcelonaEl director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, ha anunciat en una entrevista amb l'ACN que el carril Bus-VAO de la C-58, d'entrada i sortida de Barcelona, estarà obert els 365 dies de l'any, les 24 hores del dia, en els dos sentits de la marxa, a partir del mes setembre o octubre, com a molt tard.
La decisió s'ha pres en una reunió entre els responsables del Departament d'Interior, del Departament de Territori i Sostenibilitat i de l'Ajuntament de Barcelona. Després de dur a terme durant el mes d'agost les obres requerides, consistents bàsicament en repintar les línies de separació dels carrils dels dos sentits, s'obrirà aquesta via de manera permanent per aprofitar-la "al 100%".
El director del Servei Català de Trànsit, durant una entrevista amb l'ACN, ha anunciat que finalment el carril Bus-VAO de la C-58 passarà a funcionar de manera permanent i en els dos sentits de la marxa a partir de setembre, o d'octubre com a molt tard. Així ho han acordat responsables dels Departament d'Interior, del Departament de Territori i Sostenibilitat i de l'Ajuntament de Barcelona en una reunió celebrada aquesta setmana.
Actualment està obert en sentit Barcelona entre les 06.30 i les 22.00 hores, de dilluns a dijous, i entre les 06.30 a les 13.00 hores, els divendres. Per sortir de Barcelona està operatiu de les 16.00 a les 22.00 h de sortida. La resta d'hores està tancat. Els festius i els caps de setmana pot obrir-se si la mobilitat ho requereix.
El carril bus-VAO (vehicles d'alta ocupació) de la C-58 és un viaducte de 6,8 km entre Ripollet i l'avinguda Meridiana que només poden fer servir autobusos, vehicles turismes o mixtes adaptables amb 2 o més ocupants, vehicles ecològics, motocicletes i vehicles per a persones amb mobilitat reduïda.
Amb la nova mesura s'utilitza la via "al 100% de la seva capacitat", ha remarcat Isern, però es mantenen les mateixes restriccions d'entrada. Els conductors que accedeixin al carril bus-VAO sense complir els requisits poden ser sancionats amb multes de fins a 200 euros per una infracció greu.
Aquesta infraestructura respon a la necessitat de reduir la xifra de vehicles que entren i surten de Barcelona afavorint aquells que opten per compartir el trajecte en lloc de viatjar sols, una decisió, aquesta darrera, que incrementa l'impacte ecològic i la congestió als accessos de la capital catalana.