La Grossa de Cap d'Any s'assegura que el premi no quedarà desert

La Generalitat ja havia posat a la venda 20.000 números menys que l'any passat

La Grossa, al costat dels nous bitllets de la loteria de Cap d'Any. / PERE VIRGILI
Mario Martín Matas
18/11/2015
2 min

Barcelona"És impossible que quedi cap premi desert". Amb aquestes paraules s'ha expressat aquest dimecres la secretària d'Hisenda de la Generalitat, Elsa Artadi, per garantir que no passarà el mateix que l'any passat i que la Grossa de Cap d'Any 2015 tindrà com a mínim 20 premiats que podran celebrar la seva bona sort. L'any passat, bona part dels premis no van tocar a ningú, i tot i que el Govern va celebrar que això era positiu perquè els diners recaptats es destinaven íntegrament a finalitats socials, aquest any ha decidit que no pot passar el mateix.

La primera d'aquestes mesures es va prendre al juny, quan es van posar a la venda les primers butlletes i es va anunciar que en aquesta ocasió hi hauria 20.000 números menys a la venda, una mesura que augmenta en un 20% les possibilitats de ser premiat. La segona l'ha avançat avui la mateixa Artadi en garantir que ja s'han distribuït els primers 20 bitllets de cadascun dels 80.000 números de loteria que hi haurà al sorteig. "Se n'ha millorat la distribució", ha assegurat, en doblar el nombre de participacions. De fet, més de 970 entitats n'han fet, un 115% més que l'any anterior.

La roda de premsa del Govern s'ha fet per presentar el segon anunci de La Grossa d'enguany, que tornarà a comptar amb el divulgador científic Eduard Punset. 'La il·lusió és molt Grossa', 'Salut, Grossa i amor', '20% més fàcil que et toqui' i 'Demana-li el que vulguis' són els quatre eslògans seleccionats en aquesta segona onada, en què milers de persones envien cartes a la Grossa demanant que els seus desitjos es facin realitat i Punset recorda que les probabilitats de premi són un 20% superiors, a banda que els beneficis es destinen a programes socials a Catalunya. Aquesta segona onada d'anuncis és una altra diferència respecte dels dos anys anteriors, quan el mateix espot es va reproduir durant tota la campanya. La intenció es "evitar ser molt repetitius", ha afegit Artadi.

La campanya de difusió del sorteig de la Grossa inclou també la possibilitat de participar en un sorteig paral·lel que busca incentivar la compra de butlletes. Qualsevol persona pot enviar fins al 30 de novembre a la pàgina de fans de la Grossa a Facebook o al mail al correu grossa2000@gencat.cat una fotografia amb un bitllet del sorteig d'enguany i, així, participar al sorteig de 2.000 euros mensuals durant tot un any. Un total de 7.600 persones ja ho han fet, ha precisat Hisenda.

A més a més, i també com a mesura per incentivar les vendes, Loteria de Catalunya i Port Aventura han signat un acord perquè tots els bitllets que no siguin premiats puguin obtenir un descompte de 5 euros en la compra d'una entrada al parc temàtic entre els dies 2 i 4 de gener.

stats