La campanya de trànsit de l'estiu evita les imatges dures i es focalitza en les motos
El Servei Català de Trànsit fa temps que alerta del repunt d'accidents mortals de motoristes, i destaca que el 60% de les motos circulant tenen més de 15 anys d'antiguitat, quan els cotxes és de 10 anys
BarcelonaLes motos i els motoristes són els protagonistes de la campanya de prevenció d'accidents del Servei Català de Trànsit per aquest estiu. Sense ànim de criminalitzar un sector, la Generalitat fa temps que detecta que, mentre la tendència de morts a les carreteres va a la baixa, entre les motos va a l'alça. En el primer semestre del 2014, han mort 20 motoristes (dels 70 morts en total en aquest període, un 28%) quan l'any passat en els sis primers mesos en van morir 16.
El conseller d'Interior, Ramon Espadaler, "fa temps que no amaguem la preocupació per aquest tema i calia una campanya de sensibilització". Per aquest motiu Trànsit ha volgut fixar-se en aquest col·lectiu per a la campanya d'estiu, però fugint d'estigmes. "L'anunci té un doble objectiu, perquè els motoristes condueixin millor, però també perquè els conductors dels cotxes es fixin en les motos, que no sempre són les culpables", afegeix Espadaler.
Els accidents amb motos implicades tenen múltiples factors, i un és l'envelliment d'aquests vehicles. Si des de Trànsit s'alertava fa temps de l'envelliment del parc mòbil de cotxes perquè el 60% dels que circulen tenen més de 10 anys d'antiguitat, en el cas de les motos el 60% en tenen més de 15.
El perfil de l'accident de moto està força definit: sortides de via, en carreteres secundàries, i amb un motorista d'entre 45 i 55 anys amb una moto de gran cilindrada.