SOCIETAT
Societat19/10/2011

Brussel·les finançarà en un 20% el Corredor Mediterrani

L'eix ferroviari connectarà el 2030 els ports de Barcelona, Tarragona i València amb Cartagena, Almeria i Algesires

Laia Forès / Ignasi Pujol
i Laia Forès / Ignasi Pujol

Brussel·les / BarcelonaEl Corredor Mediterrani ja és una prioritat de la Comissió Europea pel 2030. Brussel·les subvencionarà l'eix ferroviari de mercaderies que connecta la frontera francesa amb Barcelona, Tarragona, València, Cartagena i Almeria.

Des d'Almeria, el traçat continuarà per l'interior fins a Granada, i en el tram final arribarà a Algesires. L'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, descarta la travessia central dels Pirineus, però preveu connectar Saragossa i Madrid amb Algesires i els corredors mediterrani i atlàntic.

Cargando
No hay anuncios

La Comissió finançarà fins a un 20% les obres del corredor (fins ara s'havia parlat d'un 10%) i fins a un 40% del tram transfronterer, segons ha explicat Cristóbal Millán de la Lastra, subdirector de la unitat de carretera i ferrocarril de la direcció general de transports de la Comissió Europea, en una roda de premsa celebrada a la seu de la Comissió Europea a Barcelona.

El funcionari europeu ha assegurat que el Corredor Mediterrani "trenca amb el tradicional enfocament radial" de les polítiques d'infraestructures a Espanya, tot i que la capital espanyola s'ha vist beneficiada per una solució híbrida que l'uneix a Algesires.

Cargando
No hay anuncios

El Corredor Mediterrani hauria d'estar en servei l'any 2020. Millán de la Lastra ha assegurat que "no hi haurà mecanismes de sanció" si s'incompleixen els terminis, tot i que a la pràctica les ajudes econòmiques estan vinculades a aquests terminis.