Brussel·les finançarà en un 20% el Corredor Mediterrani
L'eix ferroviari connectarà el 2030 els ports de Barcelona, Tarragona i València amb Cartagena, Almeria i Algesires
Brussel·les / BarcelonaEl Corredor Mediterrani ja és una prioritat de la Comissió Europea pel 2030. Brussel·les subvencionarà l'eix ferroviari de mercaderies que connecta la frontera francesa amb Barcelona, Tarragona, València, Cartagena i Almeria.
Des d'Almeria, el traçat continuarà per l'interior fins a Granada, i en el tram final arribarà a Algesires. L'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, descarta la travessia central dels Pirineus, però preveu connectar Saragossa i Madrid amb Algesires i els corredors mediterrani i atlàntic.
La Comissió finançarà fins a un 20% les obres del corredor (fins ara s'havia parlat d'un 10%) i fins a un 40% del tram transfronterer, segons ha explicat Cristóbal Millán de la Lastra, subdirector de la unitat de carretera i ferrocarril de la direcció general de transports de la Comissió Europea, en una roda de premsa celebrada a la seu de la Comissió Europea a Barcelona.
El funcionari europeu ha assegurat que el Corredor Mediterrani "trenca amb el tradicional enfocament radial" de les polítiques d'infraestructures a Espanya, tot i que la capital espanyola s'ha vist beneficiada per una solució híbrida que l'uneix a Algesires.
El Corredor Mediterrani hauria d'estar en servei l'any 2020. Millán de la Lastra ha assegurat que "no hi haurà mecanismes de sanció" si s'incompleixen els terminis, tot i que a la pràctica les ajudes econòmiques estan vinculades a aquests terminis.