Societat20/03/2012

El Bicing estarà esponsoritzat abans que acabi l'any

L'Ajuntament de Barcelona estudia també un sistema de tarificació que bonifiqui els usuaris que més utilitzen el servei

Maria Ortega
i Maria Ortega

BarcelonaAmb l'objectiu de reduir el cost que suposa per a les arques municipals el servei de Bicing (12 milions d'euros), l'Ajuntament de Barcelona està buscant una marca comercial que l'¡esponsoritzi. Abans que acabi l'any, s'haurà concretat la introducció de publicitat a bicicletes i estacions, tal com ha explicat avui la tinent d'alcalde de l'àrea d'Economia, Sònia Recasens.

El que s'ofereix a les marques interessades és personalitzar les barres d'anclatge i el terra de les estacions i diferents parts de la bicicleta, com ara els parafangs. Aquesta inserció publicitària es farà amb material reflectant per donar un plus de seguretat. A més, l'Ajuntament també preveu reservar l'espai frontal de les bicicletes per a la promoció gratuïta d'institucions i organitzacions sense ànim de lucre.

Cargando
No hay anuncios

Recasens, però, no ha concretat encara quina quantitat d'ingressos s'espera rebre de l'esponsorització. Ha revelat, però, que ja hi ha hagut diversos interessats, però que s'escollirà una única firma. D'altra banda, l'Ajuntament també treballa, ja de cara a l'any que ve, amb la introducció d'un sistema tarifari que bonifiqui aquells usuaris que fan un ús més massiu del servei i que vagi, per tant, més enllà de la tarifa plana de 44 euros que s'aplica ara. El nou sistema d'abonament al

El segon semestre d'aquest any, també s'introduirà un nou fre de tambor més eficient, que ja s'ha començat a provar en unes 500 bicicletes del parc. També s'aplicarà una nova maneta de fre més robusta i resistent a mals usos i vandalisme. Ja s'han introduït, s'altra banda, millores en el parafang el darrera per fer-lo més flexible i s'està estudiant la introducció de pneumàtics antipunxada.