El Bicing s'amplia a onze barris més i dobla les bicicletes elèctriques
L'ús del servei ha crescut un 9% en l'últim any
BarcelonaSegona fase de desplegament del Bicing, el servei públic de bicicletes de Barcelona. L'Ajuntament de Barcelona ha explicat aquest dissabte al matí que a partir d'ara el Bicing arribarà a onze nous barris de la ciutat, molts d'ells perifèrics i de muntanya, i comptarà amb 97 estacions més, 22 de les quals estaran instal·lades a les noves zones més altes de la ciutat. A més, el govern municipal d'Ada Colau ha explicat que també doblaran el nombre de bicicletes elèctriques, que seran molt necessàries per accedir a aquests barris de muntanya. En total n'afegiran 1.000 més, de manera que al març ja n'hi haurà 2.000 a tot el servei.
Aquesta segona fase de desplegament es farà de manera progressiva durant els primers mesos de l'any i s'emmarca dins de l'estratègia de govern municipal de promoure la mobilitat sostenible a la ciutat. Els nous barris que s'incorporen al Bicing són la Marina del Prat Vermell, Vallcarca i Penitents, la Salut, la Vall d'Hebron, la Clota, Canyelles, les Roquetes, Verdum, Trinitat Nova, Ciutat Meridiana i el Carmel.
"Sabem que el desnivell que té la ciutat és una dificultat afegida, però tenim la ferma convicció que el servei ha d'arribar a tothom i per tant també als veïns que estan en barris de muntanya amb el sistema híbrid de bicicleta mecànica i elèctrica", ha explicat el tinent d'alcaldia i president de B:SM, Jaume Collboni. La tinenta d'Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha afegit que la incorporació d'aquestes 1.000 noves bicicletes elèctriques "ha arribat a aquests barris per quedar-se" i compensar, així, les diferències orogràfiques que existeixen a Barcelona.
En total, hi haurà 519 estacions repartides per tota la ciutat, que comptaran amb 7.000 bicicletes, de les quals 2.000 seran elèctriques. Les estacions noves es concentraran, sobretot, als districtes d'Horta-Guinardó (23), Nou Barris (16), Sants-Montjuïc (12), Sant Martí (10) i Gràcia (9).
"Avui la ciutat ja està preparada per moure's amb bicicleta de forma segura, però no ens aturem en aquest punt", ha assegurat Sanz que ha admès que també cal millorar la connectivitat, alguns encreuaments i els carrils bidireccionals, reclamacions sovint reiterades des del sector de la bicicleta.
Més de 113.000 usuaris
L'ús del nou Bicing ha augmentat un 9% respecte al de l'any anterior, fins a arribar als 50.800 usos diaris en moments puntuals durant els dies laborables (la mitjana se situa als 44.000 usos diaris). També augmenta el nombre total de persones que el fan servir: el 2019 va tancar amb 113.796 usuaris, 11.000 més que l'any anterior. A més, les persones que fan ús del Bicing s'han acostumat força ràpidament a les millores tecnològiques que va afegir el servei i ara el 35% dels viatges ja es fan mitjançant l'ús d'un telèfon intel·ligent. "El Bicing creix: veiem que cada vegada hi ha més compromís de la ciutadania en la mobilitat amb bicicleta perquè veu que la ciutat està més adaptada", ha celebrat Sanz.
Segons l'Ajuntament, els usuaris valoren el servei amb una puntuació global que frega el notable. Els aspectes més ben valorats són l'horari (8,2), l'estat del manteniment de les estacions (8), la comoditat i l'ergonomia (7,7).