Barcelona
Barcelona21/07/2023

Veïns de la ronda Sant Antoni denuncien "l'engany" de Collboni

La plataforma que s'oposava a la pacificació lamenta que l'alcalde acati ara el projecte dels comuns

BarcelonaL'anunci que el govern de Collboni havia decidit posar-se una pinça al nas i empassar-se la reforma de la ronda Sant Antoni que Colau havia deixat dibuixat va caure com una galleda d'aigua freda sobre els col·lectius de veïns que confiaven en ell per frenar aquest pla. Molts explicaven avui que havien votat el PSC, tot i que no havia sigut la seva opció en altres eleccions, perquè en un acte de campanya al barri es va comprometre a revertir aquesta reforma en els cent primers dies de mandat.

Inscriu-te a la newsletter De Sant Jaume al mónInscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

I, tenint en compte que la diferència de vots entre socialistes i comuns va acabar sent de 342 vots, alguns donaven per fet que va ser la ronda la que va fer decantar la balança, tot i que, sobre el mapa, els de Colau van ser els més votats en els dos trams en discussió. Aquests veïns han convocat avui la premsa, sota el nom de Plataforma de Veïns i Veïnes de la Ronda Sant Antoni, per denunciar els "enganys constants" i criticar que van saber del canvi de plans del govern per la premsa i que encara avui no han rebut cap resposta de la tinent d'alcaldia Laia Bonet a la seva petició urgent de reunió.

Cargando
No hay anuncios

Defensen que no és el mateix viure a la ronda que passejar-hi i denuncien que conviuen amb problemes de soroll, drogues i baralles. "Si no hi ha canvis, haurem de marxar", ha lamentat José María Cifuentes, en nom de la plataforma, que està integrada per l'associació de veïns del Raval i diverses associacions de comerciants de Sant Antoni. Confiaven en el PSC per recuperar el projecte de reforma que els comuns van guardar en un calaix el 2018, que preveia que en els dos trams on hi va haver les carpes provisionals del Mercat de Sant Antoni s'hi obririen un carril bus en cada direcció, un doble carril bici al mig i espai per a la càrrega i descàrrega.

Cargando
No hay anuncios

El pla final, decidit després d'un procés participatiu –i avalat per un conglomerat d'entitats veïnals– manté un dels dos trams 100% lliure de trànsit i només obre un carril de bus de baixada en l'altra. Per als veïns crítics amb la pacificació, a aquest esquema li falta mobilitat. És a dir, carrils de bus, de bici i de càrrega i descàrrega com una mena de barrera per als problemes de soroll i d'incivisme. Volen ser un carrer "normal", una mena de passeig de Sant Joan. Els membres de l'altra plataforma (on també hi ha veïns que viuen a la ronda), en canvi, defensen que, després de més d'una dècada amb aquests dos trams de carrer lliures de trànsit, ara no té cap sentit anar enrere.

Cargando
No hay anuncios

Qui s'ha presentat a la convocatòria dels veïns molestos amb la pacificació és el nou líder del PP a la ciutat, Daniel Sirera, que s'ha compromès a portar una declaració a l'Ajuntament en què demani aturar el projecte. Els veïns, que avui protestaven amb tot de cartells que recordaven els missatges de Collboni a favor de la seva lluita per fer evident "l'engany", sospiten que s'ha fet enrere per aplanar el camí al futur pacte de govern amb els comuns. I Sirera ha considerat que, si això es confirma, també l'hauran enganyat a ell, que va posar com a condició per fer alcalde Collboni que els de Colau no formessin part del govern.