Time Out obrirà un mercat cultural i gastronòmic al Maremàgnum el 2024
El projecte s'ubicarà a la terrassa del centre comercial i suposa el primer d'aquest tipus que el grup obre a l'Estat
BarcelonaBarrejar gastronomia i altres experiències culturals. Tot, amb segell local. Aquesta és la proposta del Time Out Market, que el 2014 va obrir el seu primer macroespai a Lisboa i que ja ha confirmat que, com va avançar l'ARA, en tindrà un al Maremàgnum de Barcelona. Serà a partir del 2024 a la terrassa-mirador del centre comercial, que viu immers en un procés de reforma que ha d'enderrocar les antigues sales de cinema (tancades des de fa set anys) per guanyar més espai a l'aire lliure. Al mercat, que ocuparà 5.250 metres quadrats, s’hi podrà accedir directament des del carrer. Oferirà fins a 14 cuines, un restaurant de servei complet, quatre bars (dos d'interiors i dos d'exteriors), escenaris per a esdeveniments, un estudi de ràdio i una terrassa exterior amb vistes panoràmiques.
La idea és que aquest espai doni a conèixer les propostes dels millors xefs, tant dels més consolidats de la ciutat com de joves emergents, segons han detallat en un comunicat els responsables del projecte. Seran els editors de la revista Time Out els encarregats de la selecció de xefs.
El de Barcelona serà el primer gran mercat amb la firma Time Out de l'Estat. A més de Lisboa, que va ser pionera, ja en tenen ciutats com Miami, Nova York, Boston, Mont-real, Chicago i Dubai. I està previst que n'estrenin aviat Porto, Ciutat del Cap i Vancouver. La revista Time Out,que va néixer fa 66 anys a Londres, va aterrar a Barcelona ara fa 15 anys. I ja fa un temps que els responsables del projecte amaguen que Barcelona és una ubicació prioritària en els seus plans de creixement. No ha sigut fins avui, però, que s'ha confirmat l'aterratge al Maremàgnum.
"Time Out sempre ha consistit a celebrar el millor de la ciutat, el talent local i la creativitat pròpia, i això és exactament del que tractarà Time Out Market. Es podrà gaudir del menjar d'alguns dels talents culinaris més destacats de la ciutat, complementat amb la cultura i l'entreteniment d'artistes emergents, i tot serà local", explica Mabel Mas, directora general de màrqueting i vendes de Time Out Spain. I Eduard Voltas, director general d’estratègia de Time Out Spain, afegeix que la proposta també vol contribuir a recuperar l'ús ciutadà del Port Vell.