Transport

El taxi de Barcelona s'encarirà un 4,7% abans d'acabar l'any

Els taxistes consideren que la pujada és "insuficient" per cobrir l'increment de les despeses

ARA
i ARA

BarcelonaAbans d'acabar l'any pujar a un taxi a Barcelona serà més car. El ple de l'Àrea Metropolitana de Barcelona aprovarà aquest dimarts un increment de les tarifes que vorejarà el 4,7%, segons ha avançat El Periódico i ha confirmat l'ARA. Un cop la Generalitat acabi ratificant els nous preus, la baixada de bandera passarà dels 2,6 euros actuals als 2,75. També s'apujarà el preu del quilòmetre recorregut, que en horari laboral entre setmana serà d'1,32 euros –ara és d'1,25– i de nit i els caps de setmana i festius serà d'1,62 euros en comptes dels 1,56 actuals. Tota la resta de suplements queden congelats.

Inscriu-te a la newsletter Els veïns del tramviaInscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

El portaveu d'Élite Taxi, Alberto Tito Álvarez, ha explicat que la majoria del sector considera "insuficient" la pujada perquè no cobreix l'increment de despeses que han patit en els últims anys. Un estudi elaborat pel sector va calcular que caldria un augment del 12% de les tarifes per compensar l'augment dels costos dels últims anys, que Álvarez atribueix principalment a les asseguradores. El portaveu d'Élite Taxi denuncia que s'han acarnissat amb el sector i que estan cobrant uns preus abusius.

Cargando
No hay anuncios

Per això, apunta, l'increment d'un 4,7% no acaba de satisfer els taxistes. "Per a molts és insuficient, però entenem que la ciutadania no ha de pagar els abusos de les asseguradores", ha dit. Tanmateix, el sector avala la pujada del 4,7% perquè entén que un servei com el del taxi no pot apujar les tarifes un 12% de cop.

Mobilitzacions

Álvarez critica que les asseguradores estiguin fent pagar a tots els taxistes "l'alta sinistralitat dels vehicles VTC i d'alguns conductors que circulen de qualsevol manera". Per això, avança que pròximament hi haurà mobilitzacions dels taxistes davant de les seus de les principals companyies d'assegurances, però diu que també hi haurà talls al port, l'aeroport i altres infraestructures dependents del ministeri de Transports, a qui demanen que "posi límits al càrtel" de les asseguradores.