Zona verda

A la recerca d’una alternativa per a la L8 que protegeixi el parc Joan Miró

Ajuntament i veïns busquen opcions per minimitzar l’impacte sobre una de les poques zones verdes de l'Eixample

BarcelonaArriben setmanes clau per al futur del Parc Joan Miró de Barcelona. Aquests dies, al mateix temps que els veïns redoblen la seva pressió per salvar els 178 arbres que estan en perill per les obres de la L8 de Ferrocarrils, els tècnics de l’Ajuntament i de la Generalitat treballen a contrarellotge analitzant alternatives menys agressives amb el parc, un dels escassos pulmons verds amb què compta l’Eixample. Totes dues parts saben que la decisió definitiva és imminent. La batalla, que fa mesos que es lliura, gira al voltant de la ubicació de la zona logística d’explotació de la tuneladora, un espai clau per a les obres on s’hi han d’instal·lar les oficines, el magatzem de peces, la maquinària i, sobretot, el pou per on s’ha d’extreure la terra a mesura que s’excavi el túnel.

Inscriu-te a la newsletter Els veïns del tramviaInscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

“Seran 150 camions al dia enduent-se terra”, avisa Xavier Riu, vicepresident i vocal d’urbanisme de l’Associació de Veïns i Veïnes de l’Esquerra de l’Eixample, una de les entitats que han sumat esforços per salvar l’arbreda del parc. Aquesta plataforma –que subratlla que no està en contra de l’allargament de la L8 entre plaça Espanya i Gràcia– defensa que la ubicació escollida per l’Ajuntament i la Generalitat –a la banda del parc que toca al carrer Diputació amb Vilamarí– és especialment nociva perquè, més enllà de la tala d’arbres en un dels districtes amb índexs més alts de contaminació de la ciutat, és la part més propera a la biblioteca Joan Miró i l’Institut Ernest Lluch.

Cargando
No hay anuncios

El David Alonso forma part de l’AMPA de l’institut i, més enllà del soroll que, opina, pot fer impracticable fer classe amb les finestres obertes en les aules que donen al carrer Vilamarí, apunta que aquella zona del parc es fa servir també molts cops com a zona d’esbarjo per a bona part dels prop de mil alumnes amb què compta l’institut. Li preocupa, a més, que el pas constant de camions pugui generar inseguretat a les entrades i sortides de l’institut però també de l’Escola Joan Miró, situada al xamfrà de Diputació amb Entença.

Cargando
No hay anuncios

Dues ubicacions alternatives

Per això, la plataforma ha proposat diversos emplaçaments alternatius com ara desplaçar-lo a l’altra banda del parc –la que toca al carrer Tarragona– o un altre just per sota de l’avinguda Paral·lel, que afectaria un espai de la Fira. De moment, la tinent d’alcalde d’Urbanisme, Laia Bonet, va confirmar dimecres que l’Ajuntament treballa amb el departament de Territori analitzant ubicacions complementàries, però fins ara a les reunions que han mantingut amb la plataforma sempre els han subratllat que qualsevol opció alternativa generaria més “soroll i contaminació” per als veïns, i que una possibilitat passa per reduir la zona del parc afectada i minimitzar la tala d’arbres, però mantenint la ubicació actual.