Barcelona
Barcelona15/02/2023

Lífting a la superilla de Sant Antoni abans d'acomiadar l'urbanisme tàctic

L'Ajuntament de Barcelona repinta el paviment, millora el mobiliari i promet les obres definitives per a l'any que ve

BarcelonaPoblenou va ser el camp de proves de les superilles a Barcelona, però la de Sant Antoni és l'actuació urbanística que el govern de Colau posa sempre com a exemple del pla que vol desplegar al conjunt de l'Eixample. Aquesta superilla, però, encara manté una part, la que queda per sota del Mercat de Sant Antoni, amb pintura a terra i altres elements d'urbanisme tàctic que, amb el pas dels anys (ja en fa cinc que es van fer les primeres actuacions a la zona), s'han anat degradant. L'Ajuntament respon ara a les crítiques per la manca de manteniment en aquesta part de la superilla amb un pla de 125.000 euros que ja està en marxa per reposar la pintura que s'ha anat esborrant, reparar tots els elements malmesos i netejar pintades. Un lífting que té data de caducitat perquè, segons ha explicat avui la tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz, està previst convocar ben aviat el concurs per fer el projecte executiu de la reforma que ha de convertir en definitiva la part tàctica de la superilla. La previsió és que les obres puguin començar a principis del 2024.

Inscriu-te a la newsletter Els veïns del tramviaInscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

"Crec que ningú posa en dubte l'èxit de la superilla de Sant Antoni", ha defensat Sanz quan li han preguntat per la possibilitat que el govern que resulti de les eleccions del maig no comparteixi aquest projecte. Les obres que es facin ara per acabar amb l'urbanisme tàctic a Sant Antoni incorporaran, segons l'Ajuntament, els mateixos criteris que s'estan aplicant en eixos verds com el del carrer Consell de Cent, amb una plataforma única de banda a banda del carrer i sense asfalt.

Cargando
No hay anuncios

D'aquesta manera tindran el dibuix definitiu el carrer Parlament i la part baixa de Borrell, que ara està pacificat amb pintura a terra, i s'intervindrà també en la part baixa del carrer Rocafort, que és un dels que s'estan remodelant de Gran Via en amunt. El trànsit de pas de baixada es concentrarà més al carrer Viladomat, on l'Ajuntament es compromet a millorar l'entorn escolar protegit de l'Escola Ferran Sunyer. També s'estudien canvis per a Sepúlveda, un carrer que ara concentra molts autobusos i que podria quedar una mica alliberat quan es faci la nova ronda Sant Antoni i quan entri en servei el nou hub de busos a la plaça Espanya. Però el govern de Colau defensa que la millora, encara que pacifiqui uns carrers i uns altres no, és per al conjunt de l'àmbit, on s'han registrat millores significatives en termes de contaminació i soroll. A tot el barri de Sant Antoni, si es miren les dades prepandèmia, el trànsit ha disminuït un 17%. I en carrers pacificats com Borrell, la baixada és del 83%.

El projecte és "un èxit" a ulls de l'equip d'Urbanisme, que considera que el comerç de Sant Antoni és dels que va resistir millor la crisi de la pandèmia i que remarca que, amb el pla d'usos, només nou dels locals que hi han obert són establiments de restauració.

Cargando
No hay anuncios