Mobilitat

Talls al metro de Barcelona aquest estiu: consulta'n les afectacions i les alternatives

Les interrupcions es fan per obres de millora de reducció de vibracions i renovació de la senyalització

BarcelonaQuatre línies del metro de Barcelona patiran interrupcions en la circulació durant aquest estiu per tal de fer-hi obres de millora, sobretot pel que fa a la reducció de les vibracions i la renovació de la senyalització ferroviària. Les actuacions tindran un cost de 25 milions d'euros i afectaran la L2, la L4, la L5 i la L10 Nord. Les línies més afectades, tant en temps com en nombre de passatgers i parades, són la L5 i la L2, on els talls han començat aquest dimarts 25 de juny. La intervenció de la L5 durarà fins a l'1 de setembre i, en el cas de la L2, fins al 25 d'agost.

Inscriu-te a la newsletter De Sant Jaume al mónInscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

També hi haurà algunes actuacions a la L4 i la L10 Nord, que patiran afectacions essencialment durant el mes d'agost, ja que s'han escurçat per no coincidir amb la Copa Amèrica. La de la L4 començarà el 27 de juliol i s'acabarà al 22 d'agost i la de la L10 Nord serà entre el 5 i el 25 d'agost.

Cargando
No hay anuncios
Els talls a les línies de metro durant els mesos d’estiu

L5: el tram d'afectacions més gran

El tall que preocupa més és el de la L5. Afecta des del 25 de juny el tram entre Cornellà Centre i Collblanc i l'objectiu és fer actuacions per reduir les vibracions dels vagons. A l'estació de Cornellà Centre s'ampliaran les andanes, i s'hi instal·larà un sistema de canvi de vies per als trens que ha de permetre en un futur que els combois canviïn de via més de pressa, de manera que augmenti la freqüència del servei. Com a serveis alternatius, TMB ha posat en marxa des d'aquest mateix dimarts dos busos especials. El primer fa el mateix recorregut que la L5, però a més s'atura també a la rambla Just Oliveras i a Can Serra perquè els usuaris puguin enllaçar amb la L1 del metro.

Cargando
No hay anuncios

Aquest servei alternatiu, però, no fa parada a Can Vidalet, on sí que s'atura la L5. El motiu és que les dimensions del bus no permeten que aquest circuli pels carrers propers a la parada de metro. Per això, s'ha posat en funcionament un segon bus especial, que connecta les parades de Can Vidalet amb Can Serra. Tot i posar en marxa aquest servei alternatiu, des de TMB recomanen que durant les obres els usuaris que puguin agafin altres línies de metro (on s'ha incrementat l'oferta entre un 6% i un 12%) o de Rodalies, ja que són transports amb més capacitat que els autobusos.

L2: línia tallada al centre de la ciutat

En el cas de la L2, el tall és entre Paral·lel i Sagrada Família. En aquestes estacions també es fan intervencions per reduir les vibracions, a més de renovar-se alguns quadres elèctrics. TMB ha explicat que no posa en marxa cap servei alternatiu perquè a la zona afectada hi ha moltes alternatives de transport. D'aquesta manera, recomana als usuaris fer servir la L1, la L3, la L4 i la L5 de metro o bé les línies de bus que fan un recorregut similar, com ara la D50, l'H12 i l'H16.

Cargando
No hay anuncios

L4 i L10 Nord: sense servei a l'agost

La L4 veurà interromput el servei entre La Pau i Selva de Mar del 27 de juliol al 22 d'agost. Durant aquestes quatre setmanes, TMB recomana fer servir la L2 com a alternativa, i posarà en marxa un bus que farà el recorregut del tram afectat. En aquest cas, tal com es farà a la Cornellà, s'instal·larà un sistema de canvi de vies a La Pau i es renovarà la senyalització de tot el tram en obres, fet que ha de permetre que l'any 2028 la L4 deixi de ser l'única línia de Barcelona en què els conductors encara condueixen en manual. A l'estació de La Pau també es faran actuacions per instal·lar un ascensor per accedir a la via 2, que estarà disponible d'aquí un any.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a la L10 Nord, les obres només afectaran dues parades: La Salut i Gorg. El tall s'allargarà tres setmanes, del 5 al 25 d'agost, i s'habilitarà un bus llançadora entre les dues estacions. Ara bé, també hi haurà una altra afectació important: els passatgers que vulguin fer servir el tram sencer operatiu (de La Sagrera a La Salut) hauran de baixar a Bon Pastor i canviar de metro. Com que les actuacions se centraran en renovar l'intercanviador de via de Gorg, els trens no podran fer el canvi de sentit. Així, entre La Salut i Bon Pastor la línia funcionarà amb un únic comboi.