D'espai per a vianants a places d'aparcament: Collboni esborra l'urbanisme tàctic de Colau
El govern socialista justifica que l'àrea pacificada guanyada a la calçada del carrer Pelai estava infrautilitzada
BarcelonaEls primers plans del nou alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, tenen en el punt de mira l'urbanisme tàctic ideat per Ada Colau en l'anterior govern dels comuns en coalició amb els mateixos socialistes. Aquest dilluns han començat els treballs per esborrar la pintura de la calçada del carrer Pelai que marcava tota una àrea pacificada i que ara es convertirà en aparcament per a bicis, motocicletes i àrea de càrrega i descàrrega.
L'acció arriba tot just l'endemà que Colau instés Collboni a fer una proposta clara de coalició per negociar l'entrada dels Comuns al govern municipal. En una entrevista a Efe, l'exalcaldessa apressava l'alcalde a definir el seu model de ciutat i apuntava que fins ara el que havia fet era avançar en projectes o iniciatives engegades pels mateixos comuns.
Janet Sanz, exregidora d'urbanisme i vicepresidenta d'Acció Climàtica i Agenda Estratègica Metropolitana, ha criticat l'acció qualificant-la de “pura gesticulació i una irresponsabilitat” i ha acusat els socialistes de no tenir model de ciutat. També ha recordat que el projecte del carrer Pelai (més enllà de la pintura provisional) plantejava ampliar la vorera un metre i fer un nou carril bici.
La decisió d'eliminar la zona de vianants guanyada a la calçada del carrer Pelai i repintar-la com a estacionaments obeeix al fet que aquest espai tenia ara un ús inexistent, segons la tinenta d'alcaldia a Barcelona Laia Bonet. Ha detallat que l'actuació inclourà 64 llocs d'aparcament per a motos, 72 per a bicicletes i 20 espais de càrrega i descàrrega. Tot plegat, segons l'Ajuntament, per fomentar la mobilitat sostenible. Les obres, que acabaran el 14 d'agost, no afectaran els actuals carrils de circulació ni les voreres, segons el consistori.
Les crítiques a la decisió no han trigat a arribar, sobretot per part d'usuaris que demanaven prioritzar altres modes de transport. “No té sentit treure espai als vianants si no és per afavorir el transport sostenible”, ha piulat l'usuari Barnabici a Twitter, que no entén que una zona de vianants es converteixi en aparcaments abans que en un carril bici.
El tram de Pelai entre la plaça Universitat i el carrer Balmes es destinarà exclusivament a càrrega i descàrrega, mentre que entre Balmes i la plaça de Catalunya es desenvoluparà un doble cordó de serveis. Aquest últim sector oferirà espais de càrrega i descàrrega propers a la circulació i nous punts d'aparcament de bicicletes i motos a prop dels vorals.