Barcelona

Collboni fa públic el seu pla per corregir la superilla de l'Eixample

La pacificació del carrer ha fet augmentar en gairebé un milió d'euros el cost del manteniment i de neteja

BarcelonaDesprés de l'examen, els deures. El regidor del districte de l'Eixample, Jordi Valls, ha presentat aquest dijous als veïns les conclusions de la radiografia que, de la mà de 18 entitats i associacions de l'Eixample, l'Ajuntament de Barcelona ha fet en els últims mesos sobre el funcionament de l'eix verd de Consell de Cent –i els adjacents de Borrell, Rocafort, Enric Granados i Girona– i que l'ha portat a autoimposar-se un seguit de feines per corregir-los. Entre els aspectes a millorar hi ha el manteniment del passeig, la millora dels parterres, la senyalització, el control de la velocitat o la gestió de la càrrega i descàrrega.

El govern de Jaume Collboni culmina així la revisió de la gran aposta urbanística dels mandats de Colau. L'informe presentat aquest dijous posa xifres a un dels arguments que havia fet servir el govern municipal per marcar distàncies amb les superilles: el cost del manteniment. Segons el consistori, la pacificació de Consell de Cent ha incrementat en gairebé un milió d'euros el cost del manteniment (315.000 euros més) i de neteja (759.000 euros més) respecte a quan era una via de pas per als vehicles. Unes xifres, tanmateix, que cal ponderar tenint en compte l'increment de verd i de mobiliari urbà que comporta la pacificació, així com l'ús més intens que se'n fa.

Cargando
No hay anuncios

A això caldrà sumar-hi els 2 milions d'euros, que, segons l'Ajuntament, caldran per reparar les tanques que envolten els escocells dels arbres i els parterres, molts dels quals s'han trencat durant aquest primer any per la convivència amb els vehicles de càrrega i descàrrega. D'ara i fins al 2026, se substituiran per tanques com les que hi ha la superilla de Sant Antoni. Aquest cas il·lustra com, en bona part, moltes de les deficiències detectades ara per l'Ajuntament tenen a veure amb la difícil convivència de diferents usos en un mateix espai, que, a més, té pautes diferents de les de la resta de la ciutat.

Per això el pla combina actuacions físiques concretes amb moltes mesures informatives per conscienciar sobre quins són els usos correctes de l'eix verd. Per exemple, l'Ajuntament ha detectat que, tot i que la velocitat màxima permesa és de 10 quilòmetres per hora, la velocitat mitjana de cotxes, bicicletes i patinets que hi circulen és el doble. D'aquí que des d'ara i durant la tardor s'incrementi el control de la Guàrdia Urbana i la presència d'agents cívics. A més, se senyalitzaran millor totes les cruïlles, l'encreuament amb el passeig de Gràcia i les places a Girona, Borrell, Rocafort i Enric Granados, zones en les quals els vehicles sovint no saben per on han de circular.

Cargando
No hay anuncios

També es faran campanyes informatives per millorar la gestió de residus i es farà especial incidència en els transportistes perquè respectin les condicions de circulació –s'incrementarà la senyalització a les cruïlles–, facin servir correctament les zones de càrrega i descàrrega i no ocupin els camins per a persones invidents, una de les queixes que havien fet arribar els veïns a l'Ajuntament.

Intervenció a Rambla Catalunya

Pel que fa a les actuacions físiques, més enllà de millorar parterres i posar més papereres, destaca l'acord per unir els dos trams del passeig central de la Rambla Catalunya ara tallats per Consell de Cent. A partir d'aquesta tardor, el passeig central estarà unit des del costat mar d'Aragó fins al costat muntanya de Diputació. S'impedirà així que els cotxes travessin la Rambla a l'altura de Consell de Cent, ja que s'havia convertit en un punt problemàtic per les infraccions dels conductors.

Cargando
No hay anuncios