El carrer Balmes de Barcelona perdrà un carril entre la plaça Molina i General Mitre
Les obres començaran aquesta tardor i serviran per eixamplar les voreres i millorar el sistema de recollida d'aigües
BarcelonaEl govern de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat en fase inicial el projecte per a la reurbanització del carrer Balmes entre la plaça de Molina i la ronda del General Mitre, al districte de Sarrià-Sant Gervasi. Es tracta d'un tram d'uns 600 metres que es transformarà, a partir de la tardor, per guanyar espai per als vianants, amb voreres més amples (creixeran 1,9 metres) i nou arbrat. Les obres, que segons la tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Mobilitat i Habitatge, Laia Bonet, són un "projecte important de mandat", tindran un cost de 7 milions d'euros. L'ampliació de les voreres farà perdre un carril de circulació de baixada en sentit mar. Aquesta i altres intervencions permetran "millorar la connexió entre els barris de Sant Gervasi-Galvany i el Farró", ha insistit Bonet.
Quan acabin les actuacions aquest tram de carrer deixarà de tenir quatre carrils per tenir-ne tres: dos carrils en sentit muntanya –un per al trànsit privat i un de compartit per a busos i trànsit privat– i un en sentit mar –tant per a busos com per al trànsit privat–. Els treballs s'estendran al llarg de 15 mesos i també permetran millorar el sistema de recollida d'aigües en aquest tram de 15.000 m². Les voreres creixeran 1,9 metres respecte a la seva mida actual, arribaran a una amplada de 4,35 metres a cada banda i s'hi plantaran uns 110 nous arbres, segons ha informat aquest dimecres el consistori, per fer "una transformació en línia amb la millora de la mobilitat sostenible".
Per facilitar els desplaçaments a peu, l'Ajuntament preveu fer nous passos de vianants a plaça Molina, a Sant Hermenegild-Copèrnic al costat mar i a Pàdua al costat muntanya. A més, es faran voreres passants als encreuaments amb el carrer de Putxet, el carrer Sant Hermenegild-Copèrnic i el carrer Francolí. A la banda de pujada hi haurà un cordó de serveis amb 130 metres de càrrega i descàrrega i gairebé 150 places de moto, a més de parades de bus i contenidors.
El nou projecte recull un dels dos trams del projecte executiu que va elaborar l'Ajuntament entre el 2017 i el 2018, que plantejava la reurbanització de Balmes des de la plaça de Molina fins a la plaça de Joaquim Folguera. Quedarà pendent, doncs, reurbanitzar Balmes fins a la plaça de Joaquim Folguera, cosa que es farà un cop les obres de la L9 del Metro ho permetin i l'Ajuntament disposi de dotació pressupostària. Sobre la data d'execució d'aquest segon tram, Bonet ha afirmat que "tant de bo fos a prop", però ha admès que es fa difícil saber quan serà.