Mobilitat

Barcelona preveu més cues als accessos per l'estrena del túnel de les Glòries

Hi haurà dos semàfors coordinats per evitar que les retencions es produeixin dins de la nova infraestructura

BarcelonaBarcelona viurà aquest diumenge a primera hora del matí –i, sobretot, durant les hores punta dels pròxims dies laborables– la prova de foc per a la mobilitat als accessos de la ciutat. La nit de dissabte a diumenge es posarà en marxa el segon dels túnels de la plaça de les Glòries, el del sentit d'entrada, que és el canvi realment complicat per a la ciutat: actualment entren uns 43.000 vehicles cada dia per la Gran Via en aquest punt de Barcelona i es dirigeixen cap a la trama de l'Eixample. I l'Ajuntament, que admet que ara ja s'hi produeixen retencions, preveu que durant les primeres setmanes de funcionament de la nova infraestructura n'hi haurà més.

Inscriu-te a la newsletter De Sant Jaume al mónInscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

El gerent de Mobilitat, Manuel Valdés, ha assegurat aquest dijous que esperen que durant els pròxims dies hi pugui haver més temps d'espera i cues més llargues per entrar a la ciutat. Per això, l'Ajuntament fa una crida a tothom a prioritzar el transport públic o planificar bé els recorreguts en el cas que es vulguin fer amb cotxe i, en la mesura del possible, evitar les hores punta. També es demana consultar l'estat del trànsit abans de començar el trajecte.

Cargando
No hay anuncios
La nova configuració viària al túnel de Glòries
La nit del 2 al 3 d’abril entraran en servei els carrils d’entrada a Barcelona

Davant la previsió que hi pugui haver més retencions en l'accés a Barcelona per la Gran Via, el consistori ha instal·lat un semàfor a l'entrada del túnel, que es coordina amb el de la sortida per intentar que si hi ha aglomeracions es produeixin ja fora del que és pròpiament el túnel, que té una longitud de 1.157 metres si s’hi inclouen les rampes d’accés. Aquests semàfors també han de garantir la maniobra dels transports públics per poder accedir a la rampa de sortida.

Cargando
No hay anuncios

Les complicacions no es preveuen pel canvi de secció, perquè la nova infraestructura manté dos carrils per al trànsit privat i un per als busos interurbans, que és el mateix dibuix que té ara la Gran Via en aquest punt, però ara a la plaça hi ha espais més amples, amb tres i quatre carrils, que quedaran substituïts pel túnel. L'estrena, aquest cap de setmana –la previsió és que tot estigui en marxa aquest diumenge a les 8 h del matí– suposa, de fet, la desaparició del trànsit privat en superfície de la plaça de les Glòries. Només hi podran circular bicis, autobusos i vehicles de serveis o veïns.

Cargando
No hay anuncios

Un gir menys

Un dels grans canvis per a la mobilitat és que els conductors que arribin a Barcelona ja no podran girar pel carrer Independència des de la Gran Via per connectar amb el carrer Aragó. Els vehicles que feien servir aquest itinerari tindran ara dues opcions: agafar la sortida 207 Bac de Roda Poblenou, que serà l'última possible abans del túnel (només n'hi haurà una després per a busos i taxis), o bé seguir per la Gran Via per sota de la plaça i arribar fins a Aragó a través dels carrers Padilla (carril dret) o Marina (carril central). Aquests seran els dos itineraris que podran seguir els conductors que surtin del túnel, perquè només podran continuar per la Gran Via en línia recta els autobusos i els taxis.

Cargando
No hay anuncios

El carrer Llacuna quedarà sense connexió amb la Gran Via en sentit Llobregat i només tindrà operatiu un carril per accedir al lateral mar en sentir Besòs. El tram entre el carrer del Perú i la Gran Via quedarà pacificat i només hi podran passar vehicles de veïns i de càrrega i descàrrega.

Durant els primers dies de funcionament, la Guàrdia Urbana reforçarà la seva presència a la zona amb un dispositiu específic per orientar els conductors i evitar que ningú envaeixi el carril reservat als busos interurbans.