Turisme

Barcelona implica els museus de la ciutat en la recerca d’un turisme de més qualitat

Turisme de Barcelona vol aprofitar la tirada de les grans exposicions per atreure visitants

Representats de Turisme de Barcelona i del sector cultural de la ciutat, aquest dijous a la Pedrera
12/12/2024
3 min

Barcelona"Ara ja no ens calen més turistes, ens en calen de millors". Sota aquesta premissa el director general de Turisme de Barcelona, Mateu Hernández, ha presentat aquest dijous el pla amb què el consorci publicoprivat encara l'any 2025 i que té com a element més destacat l'aposta per implicar els museus de la ciutat en la recerca d'un turista de més qualitat.

Inscriu-te a la newsletter Barcelona Inscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

Aquest és l'esperit de la campanya Barcelona Art Season, un nou producte amb què Turisme Barcelona vol captar visitants interessats en el catàleg expositiu de la ciutat. La idea és promocionar l'oferta museística de la ciutat aprofitant les exposicions més destacades per després redirigir aquest visitant altres museus de la ciutat.

D'aquesta manera, es vol esprémer la tirada que poden tenir exposicions com Miró-Matisse, de la Fundació Miró; Art en pedra, que es pot veure a la Pedrera, i Zurbarán i l'art contemporani, que estrenarà pròximament el MNAC, per donar a conèixer, també, altres museus menys habituals entre el turisme, com el Centre de Fotografia KBR, la Fundació Vila Casas, la Virreina o el Museu Egipci, per exemple.

"Aspirem que Barcelona sigui coneguda encara més com una ciutat de cultura. Que la gent vulgui venir per gaudir de les exposicions que els museus ofereixen cada any", ha dit Hernández, que ha celebrat l'aliança subscrita entre Turisme de Barcelona i el sector de l'art i la cultura de Barcelona. L'objectiu és que aquests visitants triïn Barcelona pel seu sector cultural i que, un cop aquí, gaudeixi també de tota l'oferta gastronòmica, de lleure, d'arquitectura i d'esports.

Presents a Arco

El model és similar en el programa Barcelona Obertura, que va impulsar Barcelona Global per atraure visitants a través de l'oferta de música clàssica a la ciutat de la mà del Gran Teatre del Liceu, l'Auditori i el Palau de la Música. En una altra de les novetats del pla d'acció per al 2025 de Turisme de Barcelona, aquest programa passarà a ser gestionat pel consorci, que l'ampliarà per dur-lo més enllà de la música clàssica i incloure-hi també festivals com el Sonar, el Primavera Sound i el Cruïlla.

Per promocionar aquests nous paquets turístics, més enllà de les campanyes publicitàries en mitjans de comunicació dels països d'origen dels visitants, Hernández ha explicat que aquest any Turisme de Barcelona estarà present a Fitur, però també per primera vegada a l'edició d'Arco. "Estar presents a Arco és tota una declaració d'intencions i és la mostra més clara de com Turisme de Barcelona vol estar al costat de l'art", ha apuntat Hernández.

Tot plegat forma part de l'aposta de Turisme de Barcelona per canviar el tipus de promoció que es fa de la ciutat però sense renunciar a fer-ne. "Es tracta d'escollir quins turistes volem", ha dit Hernández.

L'Ajuntament celebra l'aposta

El quart tinent d'alcalde d'Economia i Turisme de l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Valls, ha celebrat la implicació del món cultural en la gestió del turisme de la ciutat, una petició que el regidor socialista ha fet des de l'inici del mandat: "La cultura és una peça fonamental per a qualsevol estructura de ciutadania que nosaltres vulguem fer, també per al turisme".

Aquest dijous a l'auditori de la Pedrera hi havia, entre d'altres, el director de la Fundació Joan Miró, Marko Daniel; la directora de la Fundació Catalunya La Pedrera, Marta Lacambra; la directora del CaixaForum, Mireia Domingo; el director de l'Auditori de Barcelona, Robert Brufau, i el director artístic del Liceu, Víctor Garcia de Gomar.

stats