Barcelona
Barcelona18/11/2022

Adeu a travessar l'Eixample de punta a punta per Consell de Cent

Les obres de la superilla van al ritme previst i podrien acabar en sis mesos

BarcelonaEl 16 d'agost, van començar les obres de la superilla de l'Eixample. Un cop acabin, multiplicaran per dotze els espais verds i els ciutadans recuperaran 58.000 metres quadrats dels carrers Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell. Això vol dir que els vianants guanyaran espai en detriment dels cotxes, tot i que, fins ara, les obres que han remogut Consell de Cent durant tres mesos no havien tingut afectacions a la circulació. Els talls a la circulació, que d'entrada havien de produir-se ja a l'agost, es van ajornar fins ara. Aquest divendres, però, ja no es pot travessar en línia recta Consell de Cent i quasi a cada xamfrà caldrà desviar-se fent un gir a la dreta o a l'esquerra.

Inscriu-te a la newsletter De Sant Jaume al mónInscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

Per què els talls no van fer-se de bon començament quan van arrencar les obres? "Fins ara les obres no ho havien demanat", explica Manuel Valdés, gerent de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona. Els treballs avancen i ara ja els notaran els conductors, que començaran a circular fent el mateix recorregut que hauran de fer quan la superilla estigui del tot acabada. Durant el període de construcció, només hi haurà quatre excepcions en què es podrà seguir recte i travessar dos carrers seguits: les cruïlles de Consell de Cent amb Passeig de Gràcia, i el carrer del Bruc i carrer Bailèn i les interseccions del carrer Girona amb Diputació i Aragó. Ara bé, els girs només afectaran els cotxes i les motos, ja que les bicicletes i els patinets podran continuar travessant Consell de Cent de punta a punta com ara.

Cargando
No hay anuncios
El nou pla de mobilitat a Consell de Cent

Davant la magnitud dels canvis de circulació, que afectaran una vintena de carrers del cor de la ciutat que es convertiran en pacificats, Valdés recomana als conductors "buscar itineraris alternatius" i informar-se de les noves direccions abans d'agafar el cotxe. Per si de cas, hi haurà informadors i es repartiran fullets amb el plànol per intentar arribar a tothom. El gerent de Mobilitat admet que els primers dies hi haurà "confusió" perquè "es trenca un hàbit important".

Cargando
No hay anuncios

Malgrat tot, es podrà accedir com fins ara als pàrquings, zones de càrrega i descàrrega i portals. De fet, no hi haurà ni pilones ni tanques que limitin el pas. Una ambulància o un cotxe de bombers, per exemple, podrà fer Consell de Cent de punta a punta igualment en cas d'una emergència. Això sí, durant les obres, hi haurà elements com tanques i línies de pintura per guiar els conductors perquè vegin que la solució més lògica en un dels encreuaments afectats és fer el gir i no seguir en línia recta.

Pla de circulació durant les obres de la nova superilla de l'Eixample
Cargando
No hay anuncios

La meitat de cotxes

La superilla i les futures places previstes als encreuaments de Consell de Cent amb Girona, Rocafort, Comte Borrell i Enric Granados encara no són una realitat, però des que s'ha començat a aixecar part del carrer ja no hi passen tants cotxes com abans. En un tram de Consell de Cent, per exemple, hi circulaven 16.000 vehicles abans que es passés durant la pandèmia de dos carrils a un. Amb aquesta acció ja es va passar a 9.000 cotxes i ara, amb les obres, s'ha baixat fins als 7.000.

Cargando
No hay anuncios

De moment, segons informa l'Ajuntament, el calendari de les obres va a l'hora i podrien acabar d'aquí a sis mesos. Ara mateix s'està actuant a la banda mar del carrer i per Nadal es preveu canviar a la banda muntanya. En aquests moments, a la majoria de zones s'està posant el formigó que farà de base del panot, que ja ha arribat i està preparat per ser col·locat. El consistori explica que la feina més complicada, la subterrània, ja s'ha resolt amb èxit.