Societat20/11/2015

Barcelona triplicarà els quilòmetres de carril bici d'ara fins al 2018

L'Ajuntament invertirà 32 milions d'euros per superar els 300 quilòmetres de xarxa ciclista

Maria Ortega
i Maria Ortega

BarcelonaDesprés d'intentar revolucionar l'autobús amb la implantació de la nova xarxa –un procés que encara es troba a mig fer–, Barcelona entoma ara el repte de crear una autèntica xarxa de carrils per a bicis. En concret, al govern municipal es proposa invertir 32 milions d'euros des d'ara i fins al 2018 per pràcticament triplicar els actuals quilòmetres de carrils destinats a la bicicleta. Per passar dels 116 quilòmetres actuals als 308. De fet, segons es va fixar al Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018, es treballa en un pla per incrementar un 67% els desplaçaments que es fan cada dia en bicicleta a la ciutat –actualment, uns 136.000–. I, per passar de les paraules als fets, Barcelona en Comú vol, d'una banda, ampliar els quilòmetres de carril, i de l'altra, garantir que funcionin com una autèntica xarxa.

Clica aquí per veure el plànol del projecte, al detall, en PDF

L'objectiu: que el 95% de la població tingui un carril bici a menys de 300 metres de distància de casa. Es crearan o milloraran –per salvar discontinuïtats– nous eixos per a bicicletes en carrers principals tant verticals –per exemple, a Casanova, Pau Claris o Marina– com horitzontals –per exemple, a Travessera de Gràcia o Sant Antoni Maria Claret–. En paral·lel, el govern municipal vol que aquestes millores a la infraestructura ciclista contribueixin a restar protagonisme al vehicle privat, que, d'entrada, amb la creació dels nous espais per a bicicletes, perdrà carrils i places d'aparcament. L'objectiu, també fixat al PMU, és aconseguir que el 2018 els viatges en cotxe siguin un 21% del total.

Cargando
No hay anuncios

A banda d'ampliar el nombre de carrils bici, que es faran sempre que sigui possible en calçada, també es treballarà amb l'objectiu d'ampliar les places d'aparcament per a bicicletes i la seva seguretat. La previsió és invertir 870.000 euros en noves instal·lacions i 63.000 més en places creades en pàrquings de B:SM i Saba. I es reserva una partida d'un milió d'euros per desenvolupar un nou model d'aparcament segur.

Pel que fa al Bicing, el proper mes de març del 2017 finalitza l'actual concessió i ara es treballa per definir com ha de ser el nou servei. Es parteix de dues premisses clares: integrar les bicicletes elèctriques i que hi hagi més bicis en servei.

Cargando
No hay anuncios
Projecte de l'Ajuntament per triplicar els carrils bici de Barcelona