Societat27/02/2015

Barcelona sancionarà els conductors que pressionin els ciclistes

El ple de l'ajuntament ha aprovat la modificació de l'Ordenança de Circulació de Vianants i Vehicles

Efe
i Efe

BarcelonaBarcelona sancionarà els conductors de vehicles de motor que encalcin o pressionin els ciclistes que circulin per la calçada fent llums, fent sonar el clàxon o acostant-s'hi perquè els deixin passar. El ple de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat aquest divendres definitivament la modificació de l'Ordenança de Circulació de Vianants i Vehicles en aquells capítols referents a l'ús de la bicicleta a la ciutat.

Amb la modificació, la circulació de les bicicletes queda prohibida a totes les voreres de Barcelona que no facin més 5 metres i tinguin 3 metres d'espai lliure, per les quals només podran circular en cas que no existeixi un carril bici o un carrer bici (zona 30). Per facilitar l'adaptació dels ciclistes es deixa una moratòria de 18 mesos durant la qual podran circular per voreres de més de 4,75 metres –la majoria en el districte de l'Eixample– i 3 metres d'espai lliure. Passat aquest any i mig, això només estarà permès de nit (de 22.00 a 7.00 hores).

Cargando
No hay anuncios

Els menors de 12 anys i els adults que els acompanyin podran seguir circulant en bicicleta per les voreres de Barcelona.

Una altra novetat que introdueix la modificació de l'ordenança és que els ciclistes que utilitzin bicis llogades per a activitats turístiques o d'oci no podran circular en grups de més de 9 persones en aquells carrers amb una amplada de menys de 10 metres, i en grups de 18 persones a la resta de vies de la ciutat.

Cargando
No hay anuncios

El nou text s'ha aprovat amb els vots a favor dels grups municipals de CiU, PSC, ICV-EUiA i UpB i en contra del PP, que argumenta que Barcelona no està preparada perquè les bicicletes baixin a la calçada. L'acord polític entre CiU i PSC que ha permès l'aprovació de la modificació d'aquesta ordenança inclou la refundació de l'Oficina de la Bicicleta de Barcelona, segons ha anunciat el regidor Eduard Freixedes, que entrarà en funcionament el mes d'abril. Aquesta oficina oferirà atenció al públic i planificarà i executarà tècnicament aquelles estratègies necessàries per augmentar l'espai i l'ús ciclista de Barcelona.