Barcelona aparca la possibilitat que les motos circulin pel carril bus
L'Ajuntament ha rebutjat aquest dijous la proposta presentada pel PP a l'espera que la comissió de treball sobre el tema es reuneixi el proper dia 29
BarcelonaBarcelona no modificarà, de moment, l'ordenança de circulació de vianants i vehicles per permetre que les motos puguin circular pel carril bus-taxi. L'Ajuntament ha rebutjat aquest matí la proposta que havia presentat en aquesta línia el PP a la comissió municipal de seguretat i mobilitat, just un dia després que el RACC fes públic el seu informe alertant sobre els riscos afegits d'accidentalitat que podria comportar aquesta modificació. La proposta ha quedat rebutjada amb els vots en contra del PSC, ICV-EUiA i CiU -tot i que és una de les idees que Trias havia reivindicat des de l'oposició- i l'abstenció d'Unitat per Barcelona.
Segons el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, abans de prendre una decisió en aquest tema "cal deixar treballar la comissió de treball en el marc del Pacte de la Mobilitat", que està convocada per al proper dia 29 de novembre. Freixedes ha explicat que l'equip de govern tindrà en compte l'informe del RACC, però també d'altres com els que ja van presentar Transports Metropolitans de Barcelona o la Guàrdia Urbana. Ha destacat que la data de la comissió s'ha previst passades les eleccions generals perquè el fet de deixar circular motos pel carril bus és "una qüestió molt sensible" i que té "molt risc de polititzar-se". Des del PP, Óscar Ramírez, ha lamentat que CiU no donés suport a aquesta proposta perquè "quan estava a l'oposició s'havia posicionat en aquesta línia" i ha destacat que aquest canvi en l'ordenança no seria "un obstacle per al transport públic", perquè es mantindria la prioritat per a autobusos i taxis i que no "representaria cap risc afegit".
PSC i ICV-EUiA, al seu torn, s'han mantingut ferms en el rebuig a la circulació de motos pel carril bus-taxi i Unitat de Barcelona ha optat per l'abstenció perquè, segons ha explicat Joan Laporta, el tema "encara no està prou madur" i, abans de posicionar-se, volen tenir clar quina repercussió tindrà aquest canvi en la velocitat comercial del transport públic i la sinistralitat