La B-23 estrenarà a final de desembre la velocitat variable entre la Diagonal i Molins de Rei
S'aplicarà en període de proves i no estarà plenament operatiu, amb caràcter sancionador, fins al primer trimestre de 2012
BarcelonaLa B-23 estrenarà a final de desembre en període de proves el model de gestió del tràfic de la velocitat variable entre la Diagonal de Barcelona i Molins de Rei (Baix Llobregat), encara que el sistema no estarà plenament operatiu, amb caràcter sancionador, fins al primer trimestre de 2012.
En declaracions a Efe, el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Aregio, ha remarcat que la posada en marxa de la velocitat variable a la B-23 suposa un pas més en el seu compromís d'estendre aquesta legislatura aquest model en tots els accessos a la capital catalana en la primera corona metropolitana.
La previsió amb la qual treballen els responsables de Trànsit respecte a la B-23, segons Aregio, és que al novembre s'acabin d'instal·lar els detectors de trànsit, els senyals i el sistema de cablatge, perquè estigui tot a punt per poder iniciar, a final d'aquest mes, les proves locals d'encès i apagat.
Si tot segueix el ritme previst, la intenció de Trànsit és que a final de desembre, segurament durant l'última setmana, es pugui posar en marxa el sistema, encara que en període de proves, en un assaig general ja amb trànsit real.
Superat el període de prova, que ha de servir per ajustar possibles incidències en el sistema i després de passar un procés de verificació per un laboratori homologat, el model estarà plenament vigent en una data encara per concretar del primer trimestre de 2012.
El model de la gestió del trànsit amb la velocitat variable el va implantar el tripartit en l'anterior legislatura (de forma paral·lela a la creació de la "zona 80") i fins ara s'aplica a l'Autovia de Castelldefels (C-31 sud), en un tram de 19 quilòmetres des de Castelldefels fins a l'Hospitalet de Llobregat; i a l'Autopista del Garraf (C-32/B-20 sud), en un tram de 14,3 quilòmetres entre Castelldefels i el nus del Llobregat.
Després de l'arribada de CiU al govern, Trànsit va suprimir al març passat la "zona 80", va recuperar en alguns trams els límits màxims de fins a 120 quilòmetres per hora i va mantenir l'aposta pel model de la velocitat variable, que dóna flexibilitat per adaptar la velocitat en funció de la climatologia, la contaminació o la congestió.
D'aquesta forma, en el tram d'11,5 quilòmetres de la B-23 on a partir de desembre funcionarà la velocitat variable, s'hauran instal·lat 106 senyals sobre pòrtics i quatre senyals laterals, per establir en panells lluminosos el límit permès en cada moment.
L'aplicació de la velocitat variable en la B-23 des de la Diagonal fins a Molins de Rei suposarà que aquest model s'estendrà també per la contigua AP-2, fins al Papiol, i després per l'AP-7, fins a Martorell, on ja estan instal·lats des de fa anys els panells lluminosos.
L'aplicació de la velocitat variable en tot aquest tram no comportarà que es redueixin de forma genèrica els límits màxims de velocitat ara establerts, encara que aquests sí que podran baixar de forma provisional en funció de les condicions del trànsit, la contaminació o el clima.
La previsió de Trànsit és que l'any que ve la velocitat variable es pugui estendre a la B-20 nord, entre Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès) i Tiana (Maresme), en un tram de sis quilòmetres i posteriorment, el 2013, en la C-31 nord, en un tram de sis quilòmetres entre Sant Adrià del Besòs i Badalona.
Abans d'acabar la legislatura, Trànsit preveu que l'any 2014 la velocitat variable pugui arribar també a la A-2, entre Cornellà de Llobregat i Sant Vicenç dels Horts, en un tram d'11,5 quilòmetres.
Per estendre el model de velocitat variable als accessos a Barcelona en la primera corona metropolitana, Trànsit té prevista al llarg d'aquesta legislatura una inversió de 4,6 milions d'euros.