Barcelona llança el seu Amazon per al comerç local amb vals de 10 euros de descompte
La plataforma BCNMarket es posa en marxa amb 2.500 establiments adherits
BarcelonaCombatre les plataformes digitals de venda utilitzant les seves mateixes armes. És l'objectiu que persegueix la nova plataforma BCNMarket, la botiga en línia que busca convertir-se en el gran aparador del comerç local perquè pugui combatre la doble envestida de la crisi del covid i la competència de la venda online. L'Ajuntament de Barcelona ha anunciat aquest dilluns que per donar suport al projecte, que es posa en marxa avui, hi sumarà una campanya de vals de consum (Bonus Consum) que els usuaris es podran descarregar, a partir del 18 d’octubre, entrant a la pàgina web de BCNMarket i que tindran un valor de 20 euros per gastar en qualsevol dels establiments adherits. D'aquests 20 euros, 10 els aportarà el client i els altres 10 els subvencionarà el consistori, que destinarà tres milions d'euros a la iniciativa.
En total es posaran a disposició dels clients un 280.000 vals, que es podran bescanviar a les botigues físiques. Es tracta d'un projecte similar al dels Bonus Cultura que ja va impulsar l'Ajuntament per fomentar el consum cultural i que ara, segons ha explicat en roda de premsa el primer tinent d'alcaldia, Jaume Collboni, s'enfoquen a donar a un impuls al que s'entén com "l'Amazon dels comerços de Barcelona": una plataforma on totes les botigues que s'hi adhereixin podran oferir els seus productes.
El mercat digital barceloní té 2.500 establiments adherits, i tant el consistori com Barnacom –l'entitat que agrupa els eixos comercials de la ciutat aglutinats en Barcelona Comerç i Barcelona Oberta– confien que se n'hi sumaran més. "Només ens cal perdre la por", ha emfatitzat el president de Barnacom, Salvador Vendrell, que ha defensat que la pandèmia ha situat les botigues de la ciutat en un "punt d'inflexió sense retorn" que els obliga a canviar la manera de relacionar-se amb els clients.
La nova plataforma digital per al comerç local, desenvolupada tècnicament per Tiendeo i Manzaning, permet als comerços donar a conèixer i vendre onlineels seus productes i serveis amb diferents modalitats: fent-la servir com a aparador i acceptant comandes a través de WhatsApp; per a la reserva de productes a través de la web però amb pagament i recollida a la botiga; deixant que el client pagui a través de la plataforma i reculli el producte a la botiga; enviant a domicili, o redireccionant els clients a la pròpia web de venda.
"Efecte multiplicador"
Collboni ha exposat que es confia que els Bonus Consum, que es podran fer servir fins al 31 de desembre, tindran un "efecte multiplicador" en els comerços a partir de l’aportació del consistori.Cada val tindrà un termini de bescanvi de 15 dies, després caducarà. I cada persona en podrà tenir un màxim de tres sense bescanviar: només en podrà adquirir més quan n'hagi consumit algun o hagin caducat. La iniciativa també porta el segell de Comertia, Pimec, Foment del Treball, el Gremi de Restauració, l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya i el Gremi d’Hotels de Barcelona. Els vals es podran canviar tant per productes físics com per serveis.
La taxa Amazon, sense data
El que encara no té data prevista, en canvi, és la coneguda com a taxa Amazon, que fa anys que l'Ajuntament estudia. La regidora de Comerç, Montserrat Ballarín, ha detallat avui que han topat amb complicacions tècniques que fan impossible fixar una data per a aquest nou impost. Però ha garantit que el govern municipal continua convençut de la necessitat de gravar l'activitat dels operadors que venen de fora i reparteixen els seus productes entre els veïns de la ciutat. "No hi hem renunciat, hi continuem treballant", ha insistit.