Barcelona demana a la DGT que els conductors de cotxe no puguin conduir una moto sense formació
El primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament, Joaquim Forn, afirma que "tenim un problema aquests conductors" i demana que es revisi la normativa del 2004 que permet als que tenen el permís B amb tres anys d'experiència puguin conduir una moto fins a 125cc. La DGT ha explicat que ho està estudiant
BarcelonaL'Ajuntament de Barcelona està preocupat per les dades que diuen que la meitat dels motoristes implicats en un accident de trànsit no tenen formació específica perquè conduïen amb el carnet de cotxe, tal com va explicar l'ARA. Arran d'aquestes dades, el primer tinent d'alcalde, Joaquim Forn, demana formalment a la DGT que revisi la norma que permet, des del 2004, que un conductor que tingui el permís B -el de cotxe- amb tres anys d'experiència, pot conduir una moto de fins a 125cc sense haver de fer cap curs per aprendre a dur una moto.
Forn ha explicat que encara no han parlat amb la DGT, "però ells tenen aquestes dades igual que nosaltres i és de sentit comú; tenim un problema i cal prendre una decisió".
El representant de l'Ajuntament de Barcelona ha fet aquesta petició des del 21è Fòrum Barcelona de Seguretat Viària, i davant seu hi havia la directora de la Direcció General de Trànsit (DGT), María Seguí, de qui és la responsabilitat de canviar la normativa.
En el seu torn de paraula, Seguí ha explicat que també estan "preocupats" per aquestes dades, i que estan fent un estudi "rigorós" sobre els accidents de moto amb conductors amb el permís B. "En funció del que digui canviarem o modularem la norma", ha afirmat la directora de la DGT.
Més formació a les empreses
Aquesta és una de les mesures que l'Ajuntament proposa després de fer un estudi sobre l'augment dels accidents de moto a Barcelona aquest 2014. Conjuntament amb el grup de motos del pacte per la mobilitat, des del setembre han fet una llista de propostes.
Una de les més destacades és que la Guàrdia Urbana farà xerrades i sessions de formació a les empreses on hi ha treballadors que fan servir la moto, tant per treballar -'in labore'- o per anar i tornar de la feina -'in itinere'-.
La Guàrdia Urbana també augmentarà els controls al carrer per revisar l'estat de les ITV, però també per sancionar més les infraccions típiques de les moto, com sortir abans d'hora d'un semàfor o la conducció amb zig-zag.
Els que paguin l'impost de circulació de moto a Barcelona rebran una carta amb uns consells bàsics per conduir una moto.
Canviar multes a canvi de formació?
El president de la Fundació RACC, Miquel Nadal, dins del 21è Fòrum Barcelona, ha demanat a l'Ajuntament de Barcelona que canviï multes a canvi de formació per als conductors de motos imprudents. Segons un estudi del RACC del 2009, hi ha una clara relació entre els conductors que més multes reben amb el risc que tenen per acabar patint un accident de trànsit. Nadal ha explicat que "així l'administració donarà exemple i demostrarà que no posa multes per recaptar, sinó per millorar la seguretat viària".
El primer tinent d'alcalde, Joaquim Forn, ha recollit la proposta, i ha assegurat que la estudiarà. Més concret ha sigut Joan Delort, gerent de Prevenció, Seguretat i Mobilitat de l'Ajuntament, que ha dit que està completament d'acord amb la proposta del RACC, i que "hi ha recorregut per aplicar-la".
En canvi, el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, no hi està d'acord: "La formació és molt important, i nosaltres no escatimem ni un euro del que recaptem en formar. Primar el que ha rebut una sanció no és el millor per millorar la seguretat", ha respost contundent a la proposta del RACC.