Barcelona col·locarà separadors per segregar el carril bici de la Diagonal
El regidor de mobilitat admet que el carril s'ha de replantejar
BarcelonaL'Ajuntament de Barcelona instal·larà separadors al carril bici de l'avinguda Diagonal, després de les crítiques per manca de seguretat, segons s'ha compromès aquest dijous el regidor de mobilitat, Eduard Freixedes. La separació amb el trànsit rodat es limita a una línia pintada al terra. El regidor ho ha dit a la Comissió de Seguretat i Mobilitat, on s'ha aprovat per unanimitat una proposició del PSC. Se segregarà el carril amb els elements que decideixi el grup de la bicicleta del Pacte per la Mobilitat.
Freixedes ha afirmat que "totes les crítiques han estat en un moment en què el carril no està fet", i ha assegurat que tothom sap que les coses no acaben de funcionar del tot bé quan s'està en obres, encara que ha reconegut que aquest carril s'ha de replantejar. El socialista David Escudé ha defensat que el carril de la Diagonal "s'ha convertit en exemple de mala praxi" del que no haurien de ser aquestes infraestructures, i ha demanat la màxima celeritat en solucionar per evitar haver de lamentar qualsevol accident.
La proposició també insta el govern municipal a que l'amplada final del carril bici sigui la que es defineix en el projecte de la reforma, i a realitzar un estudi global de mobilitat en els laterals de la Diagonal per resoldre els problemes vinculats a la circulació de vehicles de grans dimensions i els girs cap a la dreta. Freixedes també ha acceptat un prec d'ICV-EUiA perquè la Guàrdia Urbana iniciï una campanya de control per evitar que les motos i altres vehicles de motor envaeixin el carril bici, tot i que ha afirmat que la Urbana ja està fent "actuacions de disciplina" per aquest motiu.
L'entesa que han escenificat el PSC i el govern de CiU no es limita al carril de la Diagonal, sinó que inclou pactar la reforma de l'ordenança de circulació pel que fa a la bicicleta: "El preacord que tenim comença avui amb l'aprovació de la proposició i la idea és que es pugui anar molt més enllà, els convido a participar-hi", ha dit Freixedes als altres grups.
Un dels punts a definir de la modificació normativa és què fer amb les bicicletes a l'Eixample: el plantejament és que la seva circulació passi a estar vetada a la vorera, però amb una moratòria, de manera que la prohibició s'aplicaria només des que hi hagi una infraestructura ciclista que els permeti baixar de la vorera amb seguretat, ha explicat el regidor.