Aprovada inicialment l'ordenança per vetar els cotxes i motos més contaminants
La normativa de la zona de baixes emissions ha d'entrar en vigor l'1 de gener del 2020
![Uns treballadors col·loquen un panell informatiu a la futura àrea de baixes emissions.](https://static1.ara.cat/clip/9e5e737c-9777-41e5-b96a-c595ebe374c6_16-9-aspect-ratio_default_0.jpg)
BarcelonaL'ordenança que ha de fixar els detalls de com funcionarà el veto als cotxes i motos contaminants a Barcelona a partir de l'1 de gener s'ha aprovat de manera inicial aquest dimecres. Els grups del govern municipal, Barcelona en Comú i el PSC, han donat suport al text mentre que la resta s'han abstingut per permetre que la normativa tiri endavant a l'espera de presentar les seves al·legacions i acabar portant-la a debat i votació al ple.
La zona de baixes emissions que entrarà en funcionament a Barcelona l'any que ve estarà governada pel que dicti aquesta ordenança. Les condicions marc, d'entrada, hauran de ser les mateixes a tots els municipis que quedaran parcialment dins l'àrea on no podran circular els vehicles més vells i amb més emissions. A banda de Barcelona, la zona inclourà part de l'Hospitalet de Llobregat, Cornellà, Esplugues i Sant Adrià de Besòs.
Els càlculs de l'Ajuntament de Barcelona és que la mesura de restricció del trànsit vetarà uns 50.000 vehicles diaris d'entrada i en quatre anys la xifra augmentarà fins a 125.000. La mesura ha exclòs finalment del veto els camions, furgonetes i autocars, que podran continuar circulant durant el primer any de prohibició.