Silenci, això és un AVE
Prohibit parlar per telèfon, megafonia amb menys volum i una llum més tènue: Renfe posarà en marxa 'vagons silenciosos' al tren d'alta velocitat
BarcelonaJa fa més d'una dècada que les companyies de tren del Regne Unit van posar en marxa els 'vagons tranquils'. Eren els anys de l'emergència dels telèfons mòbils i les converses dels passatgers molestaven molta gent. Ara, amb molts anys de retard, i quan l'auge de serveis de missatgeria ha fet que pràcticament ningú parli pel mòbil, Renfe adopta el sistema i se'l fa seu, però no a tots els trens, sinó només a l'AVE.
La companyia Renfe ha anunciat aquest dijous que els trens AVE disposaran de 'vagons silenciosos', on no es podrà parlar per telèfon, la megafonia serà a un volum molt baix i la llum serà més tènue que a la resta del comboi. L'objectiu és satisfer la demanda dels viatgers que volen descansar o treballar sense distraccions durant el trajecte.
Altres novetats de l'AVE seran el servei d'entrega i recollida d'equipatge, descomptes més importants i més flexibles en els bons, un programa de punts i un projecte pilot per implementar wifi als trens d'alta velocitat.
Les mesures, que es podrien implantar al juny i no suposaran un increment en el preu del bitllet, les ha donat a conèixer la ministra de Foment, Ana Pastor, durant la roda de premsa en què ha fet balanç de les diferents línies d'alta velocitat a Espanya. Segons Foment, durant l'any passat l'AVE va registrar un augment de passatgers del 23,47%, fins als 14,9 milions, i va augmentar un 6,95% els ingressos, fins als 784 milions d'euros.