Silenci, això és un AVE

Prohibit parlar per telèfon, megafonia amb menys volum i una llum més tènue: Renfe posarà en marxa 'vagons silenciosos' al tren d'alta velocitat

Un dels trens AVE estacionat a Figueres-Vilafant
Agències
20/03/2014
1 min

BarcelonaJa fa més d'una dècada que les companyies de tren del Regne Unit van posar en marxa els 'vagons tranquils'. Eren els anys de l'emergència dels telèfons mòbils i les converses dels passatgers molestaven molta gent. Ara, amb molts anys de retard, i quan l'auge de serveis de missatgeria ha fet que pràcticament ningú parli pel mòbil, Renfe adopta el sistema i se'l fa seu, però no a tots els trens, sinó només a l'AVE.

La companyia Renfe ha anunciat aquest dijous que els trens AVE disposaran de 'vagons silenciosos', on no es podrà parlar per telèfon, la megafonia serà a un volum molt baix i la llum serà més tènue que a la resta del comboi. L'objectiu és satisfer la demanda dels viatgers que volen descansar o treballar sense distraccions durant el trajecte.

Altres novetats de l'AVE seran el servei d'entrega i recollida d'equipatge, descomptes més importants i més flexibles en els bons, un programa de punts i un projecte pilot per implementar wifi als trens d'alta velocitat.

Les mesures, que es podrien implantar al juny i no suposaran un increment en el preu del bitllet, les ha donat a conèixer la ministra de Foment, Ana Pastor, durant la roda de premsa en què ha fet balanç de les diferents línies d'alta velocitat a Espanya. Segons Foment, durant l'any passat l'AVE va registrar un augment de passatgers del 23,47%, fins als 14,9 milions, i va augmentar un 6,95% els ingressos, fins als 784 milions d'euros.

stats