L'ATM aprova l'estudi per connectar el Trambaix i el Trambesòs
Les infraestructures s'uniran per la superfície de la Diagonal
BarcelonaL'ATM ha fet un pas més per tirar endavant la connexió del Trambaix i el Trambesòs a la Diagonal de Barcelona. Segons publica aquest dimarts el 'Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya', el DOGC, el comitè executiu d'aquest organisme va decidir aprovar, fa un mes i a efectes de tramitació administrativa, l'estudi informatiu necessari previ a les obres per unir les dues infraestructures.
Aquest estudi està compost de tres parts (una part que fa referència a la connexió, una altra sobre l'explotació i una tercera sobre l'impacte ambiental) i la seva aprovació és indispensable per seguir avançant en el projecte. De fet, l'excoordinador municipal del projecte, Pere Macías, ha celebrat a les xarxes socials l'anunci del DOGC. "Dos anys d'intenses feines de molta gent finalment donen fruit", ha publicat Macías a Facebook i Twitter. "Ara toca gestionar els projectes i començar la primera fase de les obres des de la plaça de les Glòries fins a l’estació de Verdaguer", ha afegit.
Abans, però, les administracions i la resta de parts afectades tenen un termini per consultar l'estudi i fer, si cal, al·legacions. La unió d'aquesta infraestructura per la superfície de la Diagonal ha estat objecte d'estudi durant molts anys i ha recopilat un bon nombre de defensors i detractors.
Aquest matí el govern de Colau treia pit. "L'aprovació de l'estudi informatiu per part de l'ATM és una prova més que la maquinària tècnica està en marxa i que tot està preparat per poder tirar endavant la unió dels tramvies", asseguren fonts municipals que també avancen que al setembre l'Ajuntament i l'ATM seguiran avançant a través de "grups de treball" per concretar "els detalls tècnics dels projectes i poder fer realitat la connexió".
Aquest mes de gener passat, al límit pràcticament del seu primer mandat, l'alcaldessa Ada Colau va tornar a portar el projecte al ple municipal per a rellançar-lo. Aquesta vegada Colau sí que va aconseguir els suports polítics suficients (amb els vots del PSC, ERC i la CUP), però el text no concretava encara ni pressupost ni calendari –inicialment la infraestructura havia d'estar operativa el 2020. El gran escull durant les negociacions havia estat com es garantiria el retorn públic de la inversió, ja que el tramvia l'operen actualment empreses privades.