Societat28/04/2014

Aprovat l'estudi informatiu de l'autovia A7 entre Castelló i Tarragona

Aquest tram entre La Jana i el Perelló (60 km) té un cost de 470 milions i enllaça amb l'únic de l'A7 en funcionament a Catalunya, entre Altafulla i el Perelló

Acn
i Acn

BarcelonaEl ministeri de Foment ha aprovat l'estudi informatiu del tram La Jana-El Perelló de l'A-7, l'autovia paral·lela a l'AP7. El pressupost estimat per a l'execució d'aquest tram, d'uns 60 quilòmetres, des del municipi de la Jana, al Baix Maestrat, fins al Perelló, al Baix Ebre, és de 470 milions d'euros. Aquest tram enllaçarà amb l'únic de l'A7 en funcionament a Catalunya, entre Altafulla i el Perelló.

L'A-7 es planteja com una alternativa a l'N-340, la transitada carretera que travessa per la costa tarragonina. Els termes municipals afectats per aquest futur subtram de l'A-7 són la Jana, Traiguera i Sant Rafael del Riu a la demarcació de Castelló, i Ulldecona, Godall, la Galera, Santa Bàrbara, Tortosa, l'Aldea, Camarles i l'Ampolla a les Terres de l'Ebre.

Cargando
No hay anuncios

Aquest estudi informatiu ja havia estat sotmès a tres processos d'informació pública i l'any passat va aconseguir la declaració d'impacte ambiental (DIA). La futura autovia estarà formada per dues calçades, cadascuna amb dos carrils de 3,5 metres, flanquejades per vorals exteriors de 2,5 metres i d'interiors d'1 metre, i separades per una mitjana, de 4 metres.

L'estudi informatiu aprovat ha tingut per objecte seleccionar el traçat de la nova autovia A-7 entre la Jana i el Perelló, d'entre tres alternatives: una de costanera, una d'intermèdia i una d'interior. L'alternativa aprovada és la interior, modificada per tenir en compte les al·legacions presentades durant els processos d'informació pública.

Cargando
No hay anuncios

Així, segons Foment, s'ha desplaçat el traçat lleugerament respecte l'inicialment proposat en dos trams per reduir l'afecció a espais naturals, Llocs d'Interès Comunitari (LIC) i Zones d'Especial Protecció per a les Aus (ZEPA) i altres zones de valor ambiental. Així, el traçat s'aproxima al terme municipal de Sant Rafael del Riu per minimitzar l'afecció als secans de Montsià.

Foment, però, no ha tingut en compte les al·legacions de Tortosa, perquè el traçat encara afecta el seu municipi associat de Campredó.