Societat16/02/2021

Alumnes d'Elisava dissenyen i creen objectes personalitzats per a persones que han viscut al carrer

El projecte vol donar resposta a les diferents necessitats dels usuaris d'Arrels Fundació

Eugènia Cardona

BarcelonaUna vintena d'alumnes d'Elisava, l'Escola de Disseny i Enginyeria de Barcelona, han dissenyat i creat productes amb la voluntat de millorar la qualitat de vida dels residents de la Llar Pere Barnés de la Fundació Arrels. El projecte, que inclou una part d'investigació i una part de creació, pretén donar resposta a les necessitats i interessos de persones que han patit una situació de vulnerabilitat pel fet de viure al carrer.

La Llar Pere Barnés forma part d'un programa d'Arrels creat per suplir la manca de recursos residencials i acollir, a curta i llarga durada, persones afectades físicament i anímicament pel sensellarisme. A través de l'assignatura projectes optatius, de la menció de producte del grau en disseny d'Elisava, s'ha buscat millorar les instal·lacions de l'espai on habiten els residents i crear objectes personalitzats que facilitin el seu dia a dia. Per conèixer el seu entorn i les seves necessitats, els alumnes hi han contactat virtualment al llarg de l'assignatura: "El paper dels dissenyadors és treballar amb les persones; no només s'ha de dissenyar sinó detectar què té sentit de ser dissenyat", explica el dissenyador i cotutor del projecte, Curro Claret.

Cargando
No hay anuncios

Les propostes inclouen des d'accessoris com l'armilla d'en Vicente, un disseny amb diferents compartiments per portar les pertinences a sobre de manera còmoda, fins a millores en el mobiliari, com la calaixera Valentín, que afegeix compartiments a un moble de l'habitació per endreçar les pertinences. Malgrat la dificultat afegida per la pandèmia, "els residents han valorat molt positivament la tasca dels estudiants d'Elisava i ja estan utilitzant els productes elaborats. Van aconseguir establir relacions en una època molt complicada a través de videotrucades", conclou el voluntari d'Arrels Fundació, Daniel Callís.