TarragonaEls alcaldes del denominat Pacte de Berà no van trobar cap resposta positiva sobre els problemes de saturació i sinistralitat a la carretera N-340 en la reunió que van mantenir ahir al ministeri de Foment amb el secretari general d’Infraestructures, Manuel Niño. Una desena d’alcaldes de poblacions del Tarragonès i el Baix Penedès, com Altafulla, Torredembarra o el Vendrell, van participar a la trobada amb l’esperança que s’atengués la seva petició de concedir la gratuïtat de l’autopista AP-7 i la prohibició que els camions continuïn circulant per la N-340. Una solució que agafa com a exemple el que ja s’està aplicant a la carretera N-II entre Maçanet de la Selva i la Jonquera. En aquest tram els camions ja no hi poden circular però tenen bonificada la circulació per l’autopista en un 50%, cosa que ha permès reduir el col·lapse a la via sense comportar despeses addicionals.
Tot i reconèixer que aquest tram de la N-340 és ara per ara el conflicte més important a les carreteres espanyoles, Niño es va limitar a assegurar que el 2016 començaran les obres de desdoblament de la carretera entre la urbanització de la Móra i la Pobla de Montornès. Els alcaldes consideren que aquesta millora -de menys de 10 quilòmetres- és insuficient per pal·liar els problemes de circulació que pateix la N-340, especialment durant els mesos d’estiu, per l’impacte que el turisme té sobre aquesta via. En aquest sentit, Niño s’ha mostrat obert a estudiar conjuntament amb l’empresa adjudicatària de l’autopista, Abertis, bonificacions per als turismes, per estimular l’ús de l’autopista AP-7.
Punt negre de la xarxa viària
El tram de la N-340 entre Torredembarra i el Vendrell és un dels punts negres de la xarxa viària catalana. Des de principis d’any s’hi han registrat 27 accidents, amb dos morts i tres ferits greus, unes dades que van en la línia de les dels últims anys. Després de la infructuosa reunió d’ahir a Madrid, els alcaldes estudien convocar mobilitzacions al territori per continuar reclamant una solució.