Adjudiquen les obres per començar a transformar la Meridiana en una rambla

La remodelació implicarà reduir fins a dos carrils de circulació entre les Glòries i el carrer Mallorca

El primer tram de l'avinguda Meridiana on s'actuarà, amb la rambla per a vianants al fons que ara es vol allargar fins al carrer Mallorca
Ara
04/06/2018
2 min

BarcelonaL'Ajuntament de Barcelona ha donat el tret de sortida a les obres per transformar l'avinguda Meridiana en una rambla de vianants. El consistori ha adjudicat les obres del tram entre les Glòries i el carrer Mallorca, que començaran a finals de mes i s'allargaran fins al març de l'any que ve. La remodelació implicarà perdre fins a dos carrils de circulació en alguns dels trams afectats.

Així es transformarà la Meridiana

Les obres tenen un pressupost d'onze milions d'euros i serviran per connectar la Meridiana amb el futur parc de la Canòpia de la plaça de les Glòries, prioritzant els vianants. Quan van presentar la remodelació, el consistori ja va assegurar que les obres no perjudicarien els barris del voltant ni col·lapsarien l'avinguda, que és una de les principals artèries d'entrada i sortida de la capital catalana.

Tram Glòries-Aragó

Es deixarà enrere la configuració actual de tres carrils de sortida –dos per a vehicles i un carril bus– i un únic carril d’entrada més dos cordons d’aparcament. La calçada tindrà dos carrils per banda –un per a vehicles i un per al bus–, i es crearà una rambla central de 16 metres d'amplada amb un carril bici segregat a cada extrem.

Tram Aragó-València

S'eliminaran un carril d'entrada i un de sortida, de manera que en quedaran tres per banda, amb una rambla central arbrada que inclourà un carril bici bidireccional.

Tram València-Mallorca

S'eliminarà un carril d'entrada, de manera que en quedaran tres d'entrada i quatre de sortida, amb una rambla central arbrada que, com en el tram anterior, tindrà integrat el carril bici.

Les associacions veïnals valoren positivament la reforma, tot i que consideren que es queda curta, perquè només s'actuarà en una part de l'avinguda i la continuïtat del projecte cap al nord de la ciutat dependrà de la voluntat del pròxim govern municipal.

Actuacions a llarg termini

En aquest sentit, el consistori ha explicat que després de l'estiu reduirà l'amplada dels carrils de circulació entre Mallorca i Fabra i Puig per disminuir la velocitat i poder ampliar la mitjana central. També s'ampliarà la vorera de la cantonada mar-Llobregat de l'encreuament Meridiana-Fabra i Puig. L'objectiu és guanyar espai per als vianants i reduir la longitud del pas de vianants actual.

Aquestes obres acabaran a l'agost i se sumaran a les intervencions ja fetes, com ara els nous carrils bus que ja funcionen des de Rio de Janeiro a Fabra i Puig per agilitzar l'entrada i sortida a la ciutat i el nou pas de vianants entre l'estació de Sant Andreu Arenal i el parc de Can Dragó.

stats