Adif tallarà aquest estiu la línia de Castellbisbal per les obres del Corredor Mediterrani
La gestora assegura que hi haurà talls intermitents amb afectacions "tremendes"
BarcelonaLa presidenta d'Adif, Isabel Pardo de Vera, ha anunciat aquest matí que el gestor ferroviari planeja iniciar aquest estiu les obres del tram Castellbisbal-Martorell del Corredor Mediterrani, fet que obligarà a tallar la línia de manera parcial i intermitent amb afectacions "tremendes" durant diverses setmanes. Els talls, que afectaran també la circulació de viatgers (R4), es prolongaran durant poc més d'un mes.
Així ho ha explicat Pardo durant la Trobada Corredor Ferroviari del Mediterrani, organitzada per 'Expansión' i que ha comptat amb la presència dels presidents d'alguns ports de Catalunya, com els de Barcelona i Tarragona, i del secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la conselleria de Territori, Isidre Gavín.
En declaracions als periodistes posteriors a la jornada, Pardo ha explicat que ara mateix Adif treballa per portar a terme les obres del tercer carril entre Castellbisbal i Martorell aquest mateix estiu, tot i que encara hi ha la possibilitat que s'ajornin fins al període estival del 2020 en funció de les converses que es mantenen amb tots els agents implicats.
Sigui com sigui, el tall de la línia ferroviària Castellbisbal-Martorell es farà de manera intermitent per minimitzar al màxim les afectacions per a les empreses que utilitzen la línia per moure els seus productes, així com per als ports i centres logístics. "Tenim muntat un grup de treball. És important programar els talls en períodes de mínima intensitat de trànsit per minimitzar els efectes en les empreses", ha assenyalat la presidenta d'Adif, que ha subratllat la importància que el tall es faci "amb el consens" de tots.
Reobrir l'antic túnel
Els plans d'Adif passen per mantenir sempre oberta una de les dues vies en aquesta línia, encara que podria ser que en algun moment es pogués tallar completament per agilitar els treballs. Per minimitzar els efectes, el gestor d'infraestructures reobrirà l'antic túnel de Castellbisbal, tancat ara al trànsit ferroviari.
Per la línia de Castellbisbal-Martorell passen de mitjana cada setmana 1.500 trens, dels quals 1.130 són combois de la xarxa de Rodalies i la resta són de mercaderies. El tercer carril entre Castellbisbal i Martorell és una de les obres pendents del Corredor i una de les que acumula més retards.
L'actuació es considera essencial per al desenvolupament del Corredor, ja que permetrà enllaçar en ample internacional els trams ja realitzats entre Martorell i la frontera francesa amb els que actualment es troben en execució en les diferents regions que formen part del projecte.
"Hi haurà moments molt negatius"
El secretari d'Infraestructures de la Generalitat s'ha mostrat disposat a "aportar, col·laborar i compartir les externalitats negatives" que es produeixin amb el govern espanyol, cosa que es tradueix en contribuir a informar sobre les obres i les afectacions sense criticar l'actuació. "Hi haurà moments molt negatius en el punt de Castellbisbal. Hi haurà afectacions que no són evitables i caldrà suportar-les", ha apuntat.
Gavín ha mostrat un cert optimisme respecte a l'actual moment d'execució de les obres del Corredor i ha apuntat que l'actual equip del ministeri de Foment "ofereix més capacitat de diàleg i de compartir informació" que en el passat.