Adif adjudica el soterrament de les vies a Sant Feliu per 62,62 milions

L'obra és una reivindicació històrica del municipi

Un tren passa per les vies de tren de Sant Feliu de Llobregat. Aconseguir-ne el soterrament, una obra que els pressupostos de l'Estat pel 2011 deixen en l'aire, serà un dels reptes que perseguirà de la nova alcaldessa de la ciutat, Lourdes Borrell.
Natàlia Vila
30/10/2019
2 min

BarcelonaÉs un punt negre de la xarxa ferroviària i una reivindicació històrica. El projecte per soterrar les vies del tren al seu pas per Sant Feliu de Llobregat va fer ahir un altre pas endavant amb l’anunci d’Adif d’adjudicació del projecte. La gestora pública d’infraestructures va assignar ahir les obres per soterrar el ferrocarril a Acciona Construcción per un import de 62,63 milions d’euros. Es tracta de l’últim pas abans de començar les esperades obres: els veïns fa quatre dècades que reclamen el soterrament per recosir la ciutat, que ara està dividida durant un quilòmetre i mig per la via.

Adif va dir ahir que les tasques són de “gran rellevància”. De fet, a banda de cobrir les vies, les obres també serviran per suprimir el pas a nivell que durant dècades ha sigut un punt de sinistralitat alta. “Aquest era el punt més negre, efectivament, però també ho és tota la ferida urbana que suposa que la via passi pel mig del municipi”, assegura l’alcaldessa, Lidia Muñoz. “L’adjudicació és una bona notícia, perquè vol dir que ja hem passat tota la fase de tràmits i ara ja només queda començar l’obra, el pas definitiu que estàvem esperant”, celebra Muñoz.

Sobre el paper, les obres haurien de començar aquest mateix any. Encara hi ha temps, però la campanya i les eleccions del 10 de novembre podrien encallar-ne l’inici. Tot i això, a l’Ajuntament són optimistes: “El municipi està preparat i, tot i que Adif és un organisme distant, he de dir que des de l’abril fins ara el calendari s’ha mantingut intacte”, admet l’alcaldessa. La delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, també va celebrar ahir “que s’hagin acomplert els terminis” que es van acordar a principis d’any. De fet, segons l’alcaldessa, ara el consistori està pendent de tancar una nova reunió amb la gestora pública per “reformular el calendari” tenint en compte l’execució de la futura obra, que podria allargar-se durant 44 mesos, és a dir, més de tres anys i mig. “Nosaltres estem preparats per abordar aquesta transformació urbana i social de la ciutat”, defensava ahir Muñoz a l’ARA. L’alcaldessa també va voler donar les gràcies als ciutadans que han liderat la lluita pel soterrament durant aquests 40 anys. “Hi ha vegades que hem sigut molt a prop d’aconseguir-ho i s’ha aturat. Per això aquesta vegada hem volgut supervisar i assegurar bé cada pas”, va dir.

Tres quilòmetres d’obres

Amb el soterrament, les vies quedaran totalment cobertes dins del municipi, entre la riera de Pahissa i la carretera de Sànson. D’aquesta manera es generaran nous espais per a la ciutat, que s’urbanitzaran mitjançant un concurs internacional que l’Ajuntament de Sant Feliu està desenvolupant i que finalitzarà amb una votació ciutadana per decidir el projecte guanyador.

A més del tram que creua el municipi, les obres s’estendran durant els pràcticament tres quilòmetres fins a Sant Joan Despí.

stats