SOCIETAT

Els túnels ferroviaris de Barcelona estan mal senyalitzats i al límit de capacitat

El dèficit en inversions provoca que el pas de combois depengui del contacte visual del maquinista

Un efectiu dels Bombers de Barcelona tranquil·litza una passatgera ferida en el tren de Rodalies accidentat a l'espera de ser evacuada d'un dels vagons.
Laura Díaz-roig
21/01/2012
1 min

BarcelonaLa senyalització en el túnel del Clot, on dijous hi va haver un accident amb 25 ferits lleus, avisa que hi ha un tren parat però deixa en mans del conductor el càlcul de la distància ja que no facilita cap més informació. El Govern demana des de fa anys a l'Estat una modernització per millorar en seguretat. Actualment, només un senyal lluminós, situat abans i després de l’estació del Clot, adverteix al conductor del tren que un altre comboi està aturat una mica més endavant. A partir d’aquí tot depèn del contacte visual del maquinista, que haurà de tenir en compte la velocitat, la distància a la que es troba l’altre tren i el temps de frenada.

“Falta inversió en senyalització dels túnels, que afectaria directament en la millora de la seguretat i la capacitat”, explica el director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, que avisa que els túnels estan “estressats ferroviàriament” i no descarta que puguin succeir nous accidents com el d’aquest dijous o el del passat abril. El tram de túnel entre les estacions del Clot i Arc de Triomf, on dijous van xocar un Rodalies i un Talgo, és un dels punts febles de la xarxa ferroviària catalana. Per aquest túnel, que està al límit, hi passen una mitjana de 18 trens cada hora i en cada sentit.

Podeu llegir la informació a l'ARA PREMIUM

stats