Societat18/03/2019

Milers de clients d'Endesa a Barcelona s'han quedat sense llum pel "sabotatge" de 23 centres de transformació

Els treballadors de l'empresa subcontractada Elecnor, que avui fan vaga, neguen qualsevol boicot

Ara
i Ara

BarcelonaMilers de clients d'Endesa a Barcelona s'han quedat sense llum aquest dilluns per culpa d'un "sabotatge", segons ha confirmat l'empresa. Unes 7.000 llars s'han quedat sense servei elèctric aquest matí, una xifra que s'ha reduït fins a les 3.000 a al migdia. A mitja tarda tots els abonats havien recuperat el servei. Endesa ha atribuït l'origen del tall a diversos boicots als centres de transformació per part dels treballadors d'Elecnor, una empresa subcontractada d'Endesa, que avui fa una jornada de vaga.

De fet, segons la companyia, el personal en vaga d'Elecnor ha "sabotejat instal·lacions de la companyia a la zona nord i est de Barcelona ciutat", la qual cosa ha afectat fins a 23 centres de transformació (les màquines a peu de carrer que transformen les línies d'alt voltatge en baix voltatge i la distribueixen als particulars) i ha comportat incidències elèctriques i talls de llum. Endesa ha denunciat els fets als Mossos d'Esquadra perquè també hi ha hagut "desperfectes" a les instal·lacions afectades.

Cargando
No hay anuncios

Elecnor nega els sabotatges

El sindicat CCOO, en representació dels treballadors d'Elecnor, ha emès un comunicat en el qual nega rotundament que siguin els empleats en vaga els que estan provocant els talls de subministrament. Els representants dels treballadors consideren que és "una tremenda irresponsabilitat" acusar els treballadors d'un suposat sabotatge.

Cargando
No hay anuncios

"Els treballadors d'Elecnor estan exercint el seu legítim dret a la vaga amb total responsabilitat, com a dret fonamental", asseguren en el comunicat que subratlla que amb aquestes declaracions Endesa "sembla que només pretengui criminalitzar l'actitud dels treballadors que estan reivindicant els seus drets laborals". CCOO també ha lamentat "la manca de rigor i l'intent [de la companyia] de manipular l'opinió pública".

Des d'Endesa asseguren que treballen per restablir el servei als seus clients, i en aquest sentit destaquen que han pogut reduir de 7.000 a 3.000 els consumidors sense llum a mig matí. A les dues de la tarda quedaven encara un miler d'abonats sense llum i el problema no s'ha resolt totalment fins a les sis de la tarda, hora en què -segons la companyia- s'ha reprès el servei habitual per a tots els usuaris. Amb tot, adverteixen que "pot haver-hi noves incidències" durant el dia si continuen els "sabotatges".

Cargando
No hay anuncios

En aquest sentit, a Endesa han remarcat que fer vaga és "molt legítim", però han lamentat la "sorpresa" que la mobilització hagi inclòs sabotejar instal·lacions.