Tres noves línies de bus a Barcelona per a la tardor del 2015

L'Ajuntament de Barcelona i TMB han presentat el pla d'implantació de dues línies verticals i una d'horitzontal de la nova xarxa de bus de Barcelona

El gran bus de Barcelona
Martí Gelabert
03/02/2015
2 min

BarcelonaL'Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han presentat aquest dimarts en roda de premsa el pla d'implantació de tres línies a la nova xarxa de bus de Barcelona. La propera tardor entraran en funcionament les línies H4, que seran les que tindran més recorregut i aniran de Zona Universitària fins a Bon Pastor i que disposaran d'enllaços educatius i hospitalaris; la V11, entre l'estació marítima al World Trade Center i la Bonanova, i la V13, que unirà el Pla de Palau amb l'avinguda Tibidabo. S'estima que aquests nous eixos donaran servei a 40.000 passatgers els dies feiners.

D'aquesta manera, el consistori continua amb la seva aposta per millorar la nova xarxa, que ja disposarà de 16 de les 28 línies que es pretenen implantar. L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha insistit que es té previst crear de tres a sis línies noves cada any. A més, el director general de TMB, Jaume Tintoré, ha volgut emfatitzar el fet que han après dels errors de cadascuna de les tres fases d'implantació progressiva de la nova xarxa.

Tintoré també ha explicat que els nivells de satisfacció dels usuaris són molt bons. Un dels aspectes que ho ha provocat són "els punts d'interconnexió, que són oportunitats que apareixen amb la nova xarxa", a més de la importància de les freqüències que durant tot el dia oscil·len entre els cinc i vuit minuts.

En relació amb possibles afectacions amb les línies convencionals, el director general de la TMB ha aclarit que "n'hi pot haver alguna", ja que la nova xarxa està pensada per a l'intercanvi de busos de la mateixa xarxa i no ha desmentit que es puguin arribar a suprimir algunes d'aquestes línies si "fan recorreguts molt semblants" a les noves. De tota manera, Trias ha detallat que en cap cas s'eliminaran les línies convencionals amb més afluència i més importants per al barri.

Trias també ha expressat el desig d'arribar a cobrir totes les zones, fins i tot aquelles que "econòmicament són un desastre perquè hi viu poca gent, però que no se'ls pot deixar sense un transport públic adient".

stats