El TGV connectarà Barcelona amb Girona des de 6,15 euros
El TGV connectarà Barcelona amb Girona des de 6,15 euros el bitllet i en un temps de 37 minuts. El servei, que constarà de nou trens, es posarà en funcionament a partir del 9 de gener.

GIRONA.El preu del bitllet del tren de gran velocitat (TGV) entre Barcelona i Girona costarà des de 6,15 euros fins a 15,70 euros en funció de si s'adquireix un abonament o un bitllet senzill. Els trens començaran a circular el 9 de gener i des d'ahir ja es poden comprar els bitllets. Els combois del TGV faran el trajecte entre Barcelona i Girona amb un temps de 37 minuts -la meitat que un tren convencional- i fins a Figueres en 53 minuts. En total hi haurà nou trens que connectaran l'estació de Sants de Barcelona amb Girona i Figueres, vuit dels quals enllaçaran amb Madrid en 3 hores i 32 minuts, i dos amb París, tot i que per a aquest últim trajecte s'haurà de canviar de comboi a Figueres fins al mes d'abril, que és quan el govern central preveu que estigui homologada la connexió entre Espanya i França.
Renfe comercialitza una part de les places de cada TGV per a llargs recorreguts i una altra com a servei Avant, concretament per als trajectes entre Barcelona, Girona i Figueres. Els que tenen com a destinació Madrid s'aturen a Tarragona, Lleida, Saragossa, Calatayud i Guadalajara, i el seu preu des de Girona va des dels 37,90 euros fins als 126,30 euros, i des de Figueres des dels 38,40 euros fins als 128,10 euros. Per al trajecte entre Barcelona, Girona i Figueres, Renfe ha tret a la venda diversos abonaments. El que surt més econòmic és el de 50 viatges per gastar en 30 dies, en què el trajecte Barcelona-Girona costa 6,15 euros i fins a Figueres 7,92 euros.
Pel que fa a l'abonament de 10 viatges per fer en vuit dies consecutius, o deu dies si s'és estudiant, el preu del trajecte entre Barcelona i Girona surt a 6,91 euros i fins a Figueres 8,89 euros. Els bitllets més cars són els d'anada i tornada, que entre Barcelona i Girona pugen a 12,55 euros per trajecte i fins a Figueres 16,15 euros, i el bitllet senzill, que té un cost de 15,70 euros fins a la capital del Gironès i de 20,20 fins a la de l'Alt Empordà.
Crítiques a Foment
Pel que fa als horaris, el primer TGV del dia en direcció a Barcelona sortirà de Figueres a les 6.55 hores i de Girona a les 7.09 i l'últim a les 20.45 des de la capital de l'Alt Empordà i a les 20.58 des de Girona. Pel que fa els trens de Barcelona a Figueres, el primer serà el de les 7.35 i l'últim el de les 20.50 hores. El preu del bitllet del TGV entre Barcelona i Girona és molt més competitiu que el de la resta de capitals catalanes. En un abonament de 10 tiquets per gastar en dos mesos -el de Girona s'ha d'exhaurir en un màxim de deu dies- el trajecte entre Barcelona i Tarragona costa 13,77 euros i el de Barcelona-Lleida, 23,38 euros.
L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, va valorar positivament les tarifes, però no el tracte que ha rebut la ciutat per part del ministeri de Foment durant la recta final de les obres del TGV. Puigdemont va criticar que s'hagi assabentat dels preus una setmana abans que entri en funcionament i a través d'un comunicat de Renfe. "No entenem que es prenguin decisions precipitades en una obra de tan llarga durada i no hauria estat malament saber-ho amb molta més antelació", va criticar.
La plataforma que aplega usuaris dels tren de mitjana distància de Girona també ha denunciat que els horaris i els tipus d'abonaments que s'han posat a la venda no s'han decidit pensant en ells. L'abonament trimestral per un tren convencional costa 154 euros al mes, mentre que per un dels mateixos dies pel TGV s'haurà de pagar 307,50 euros. Un altre inconvenient és que el tren només s'atura a Sants i la meitat dels usuaris acostumen a baixar al Clot o a Passeig de Gràcia, per tant, haurien de perdre part del temps que escurcen agafant un metro o un bus per arribar al seu destí.