Girona i Figueres tindran trens cada 30 minuts a les hores punta
Les Rodalies de Girona entren en servei el 24 de març amb 8 freqüències més per cada sentit que permetran connectar el Maresme i la comarques Gironines sense fer transbordament a Maçanet de la Selva
BarcelonaA partir del dilluns 24 de març les comarques de l'àrea metropolitana de Girona ja tindran les seves Rodalies (RG1).
La Generalitat posa 8 freqüències més per sentit entre Maçanet de la Selva i Figueres entre dilluns i divendres, que se sumaran als trens regionals i de mitja distància ja existents, cosa que permetrà que, en les estacions principals (Girona, Caldes de Malavella, Sils, Maçanet de la Selva, Figueres i Flaçà), hi hagi un tren cada 30 minuts a les hores punta.
Aquests vuit trens de més serà la continuació de la R1, que ara ve de Barcelona i acaba el trajecte a Maçanet. Doncs a partir de dilluns, vuits d'aquests trens seguiran el camí fins a Figueres. Així, per exemple, entre Mataró i Figueres hi haurà un tren cada dues hores que no farà transbordament a Maçanet. D'aquesta manera, el Maresme i les comarques Gironines tindran una connexió directe per primer cop.
Integració tarifària
La integració tarifària, però, no arribarà fins al segon semestre del 2014, quan amb el mateix bitllet de tren es podrà agafar també l'autobús pel mateix preu. La T-10, a més, també reduirà el seu preu actual.
Els usuaris de l'AVE, igual que passa ja a Barcelona, podran comprar el bitllet 'combinat Rodalies' amb el que podran agafar l'AVE a Girona o Figueres i enllaçar amb les Rodalies. A Tarragona això de moment no és possible perquè l'estació de l'AVE no està ni a Tarragona ni a Reus i es fa difícil l'enllaç.