Catalunya, País Basc, Andalusia, Canàries i Astúries planten Wert a la sectorial en protesta per la revàlida
La Generalitat considera el decret de revàlida "invasiu, controlador i centralitzador"
MadridEls representants de Catalunya, el País Basc, Andalusia, Canàries i Astúries s'han aixecat aquest dimarts de la Conferència Sectorial d'Educació en protesta pel decret de revàlida del ministre d'Educació, José Ignacio Wert, que inclou proves obligatòries al final de l'ESO i el Batxillerat dissenyades exclusivament pel Ministeri. El secretari de Polítiques Educatives de la Generalitat, Joan Mateo, ha assegurat que el decret que el ministre ha posat aquest dimarts sobre la taula a la Sectorial és un text "invasiu, controlador i centralitzador". A l'inici de la reunió tots els consellers autonòmics i el ministre Wert han fet un minut de silenci pel professor mort ahir a Barcelona.
Els cinc representants dels territoris no governats pel PP han abandonat la reunió després de demanar al ministre que hivernés i posposés l'aplicació dels decrets de beques i de revàlida i que obrís un espai de diàleg per tenir en compte el criteri dels ens que tenen competència en educació, això és, les comunitats autònomes. Mateo ha representat la Generalitat en substitució de la consellera Irene Rigau, en tasques de gestió per l'episodi violent que va tenir lloc aquest dilluns a Barcelona.
Segons ha explicat el secretari de Polítiques Educatives, el ministre ha respost negativament a aquesta petició i s'ha tancat a la possibilitat d'obrir un debat sobre aquesta qüestió, argumentant que necessita tirar endavant el decret, que s'ha aprovat amb els vots de les comunitats del PP. "Creiem que és una manca absoluta de sensibilitat davant els representants de la meitat de la població escolar, que només demanaven diàleg", ha dit.
Un escenari que la Generalitat "no pot acceptar" davant un decret que "envaeix clarament les competències i només busca el control i en cap cas la millora del sistema educatiu".
I és que pel govern català, el decret de revàlida "està orientat única i exclusivament al control del currículum, però no es preocupa d'utilitzar la informació per a la millora de la qualitat educativa, que és el que se suposa que hauria de servir".
A més, ha afegit Mateo, "planteja uns procediments per avaluar els alumnes que clarament deixa a totes les comunitats en una situació d'intervenció clara respecte del que són les seves competències".
La Generalitat també s'oposa al decret de beques, que considera "injust" perquè "no dóna els recursos necessaris per garantir la equitat i la igualtat d'oportunitats"