Barcelona.L'administrador d'infraestructures ferroviàries Adif, l'organisme de l'Estat que manté en propietat les vies, estacions i terminals de mercaderies que fa anys s'integraven a Renfe, farà "una nova valoració tècnica en el termini d'un mes" (el BOE ha publicat que retarda fins l'11 de febrer l'obertura de les propostes econòmiques) en l'adjudicació de les connexions dels trens AVE a Extremadura. Un portaveu de l'entitat pública va explicar ahir que designarà un "equip de valoració diferent", després de detectar "fa setmanes greus irregularitats a través de filtracions en les ofertes tècniques".
Un dels consorcis que es van presentar a la licitació, que Adif no va voler identificar, va obtenir informació sobre les puntuacions de les altres candidatures, segons van explicar les mateixes fonts. L'oferta tècnica del concurs puntua en aquest cas amb un 25% del total, mentre que els aspectes econòmics concentren la resta de punts. El pressupost inversor dels trams que s'han de construir arriba als 100 milions d'euros. D'aquesta manera, el portaveu d'Adif va remarcar que s'ha optat per revisar el concurs, "que no suposarà cap augment del cost de les obres".
Com que les condicions tècniques de les ofertes "no es poden variar", i per evitar noves filtracions, el nou equip tècnic que designarà Adif donarà a conèixer les puntuacions de les pliques tècniques moments abans d'obrir les ofertes econòmiques. D'aquesta manera, Adif preveu preservar la imparcialitat del concurs. La valoració tècnica de les obres inclou fins a cinc aspectes tan diversos com la programació del treball de les obres, el pla de qualitat, el programa mediambiental, la seguretat i la inversió en recerca i desenvolupament.
Els contractes en revisió són els tres trams de la línia d'alta velocitat AVE entre Madrid i Extremadura, que quan entrin en funcionament permetran connectar la capital espanyola i Badajoz en tres hores i 35 minuts, cosa que suposarà l'estalvi d'una hora i mitja sobre el temps actual, informa Europa Press.