Susi Sweet Dress, el mercat català de moda 'vintage'
La cita arrenca avui a Barcelona amb més de 700 vestits únics, activitats per a tota la família durant dos dies i l'actuació de la Beth
BarcelonaUna tardor plena de romanticisme, feminitat, flors, colors, teles vaporoses i estil naïf. És la promesa del Susi Sweet Dress, el mercat català de moda vintage que la Casa Capell de Gràcia acull avui divendres i demà dissabte a Barcelona. Durant dos dies, les amants de la moda retro podran triar entre més de 700 vestits, únics i escollits un a un per la impulsora del mercat, Susana Bas, que fa dos anys va decidir reinventar-se i obrir el seu propi negoci. Abans, entre altres coses, treballava a la sèrie de televisió El cor de la ciutat , on interpretava el personatge de la Noèlia. "Fa dos anys i mig vaig comprar uns quants vestits vintage en un viatge a l'estranger que vaig fer, i els vaig portar per a les amigues. Després d'allò, vaig decidir llançar-me i tirar endavant el Susi Sweet Dress", explica la Susana.
Des d'aleshores, viatja arreu del món i tria personalment les peces úniques que després ven als seus mercats pop-up a un preu ajustat: tots valen 30 euros. Abans de vendre'ls, però, a alguns els fa alguns retocs: els escurça, els afegeix botons, els posa una goma a la cintura o els cus algun llaç. "La meva mare m'ajuda molt en això", explica amb un somriure. Tots els vestits són estoc antic, fet fa vint anys. "Jo crec que el seu valor són les teles, i els patrons, que són més femenins i et fan sentir especial, més coqueta. Els acabats són molt diferents, més cuidats. Ara et compres alguna cosa nova i et dura dos dies", argumenta la Susana, que du una camisa de cotó de ratlles blaves d'allò més vintage . "El que més m'agrada dels vestits és que són vistosos, tots tenen un innegable punt d'elegància i desvergonyiment, i transmeten joventut".
Aquestes característiques, diu, atreuen noies des dels disset fins als cinquanta anys, que passen la tarda emprovant-se, de mitjana, una vintena dels 700 vestits que hi ha al mercat. La majoria, a més, vénen acompanyades de les seves parelles i els seus fills. "Des del primer moment vaig voler que els mercats fossin familiars, que t'hi poguessis passar tota la tarda amb la família, mirant i remirant", diu la Susana. Per això, al Susi Sweet Dress també hi ha tot tipus d'activitats per als nens, com ara tallers de manualitats, jocs i fins i tot un berenar d'entrepans amb xocolata. I per als que no els entusiasmen les compres, la Susana els ha preparat una barra gratuïta amb cava i cerveses, a més d'una taula de sushi per a tothom.
Un 'photocall' retro
A banda dels vestits, una de les estrelles del mercat serà la cantant Beth, que dissabte acomiadarà el Susi Sweet Dress amb un tast del seu pròxim disc, Família . La bagenca, a més, presentarà la seva marca de complements per a nens, LittleLia. El dissenyador Conrad Roset també ha preparat diverses il·lustracions per fer la funció de photocall : la desfilada de vestits vintage està assegurada. "Jo crec que els joves ens hem d'ajudar entre nosaltres, per això establim aquestes sinergies", subratlla la Susana. "Ara és moment d'espavilar-se i buscar-se la vida". Fins ara la Susana ja ha fet 6 mercats a Barcelona i 3 a Madrid, amb una assistència mitjana de 1.500 persones. L'últim mercat, també a la Casa Capell, va aplegar fins a 2.300 persones. En les altres edicions, els mercats s'han celebrat en espais singulars de la ciutat, com el Museu de la Moto Antiga, el Club de Bridge, el claustre de l'Oratori de Sant Felip Neri o l'Escola Nostra Senyora de Lurdes.
Sobre si pot viure dels mercats de Susi Sweet Dress i la seva passió, la moda, la Susana diu que sí, "però que és ajustat". Per això, intenta diversificar el negoci amb altres propostes. Vol potenciar la venda online i, de tant en tant, organitza comiats de soltera al seu taller, una activitat que cada vegada té més demanda. "Una vegada unes noies van venir amb la futura nòvia perquè s'emprovés i es comprés vestits, i van muntar un pícnic allà mateix, va ser molt maco", recorda la Susana.
"No sé què passarà i què faré en un futur, però jo crec que s'ha de lluitar pels somnis. Ara mateix visc el dia a dia, però crec que els projectes que es fan amb entusiasme i ganes poden funcionar, és el que la gent busca", conclou.