Periodisme
Efímers30/01/2023

L’ARA pren el carrer

Nova campanya publicitària i un diari més compacte els laborables

À.G.
i À.G.

BarcelonaLa proximitat amb el lector sempre ha estat una divisa de l’ARA, i des d’aquest dilluns es torna a demostrar amb la posada en marxa d’una campanya publicitària, amb epicentre a la ciutat de Barcelona, per tal d’arribar a nous lectors i compartir els valors del diari amb la seva comunitat. El recent canvi de seu, al barri del Raval i a peu de carrer, té per a l’ARA el valor simbòlic de voler fer un periodisme arrelat a les preocupacions i la vida quotidiana dels lectors.

La campanya es basa en sis missatges que s’aniran alternant al llarg de quatre setmanes i que reivindica els valors del diari: el periodisme lliure, el foment del debat, la riquesa de la diversitat d’opinions, la innovació, la defensa de la llengua i el lideratge en català. “Escrivim perquè ens llegeixin, no perquè ens votin”, “El periodisme d’investigació és com l’escudella: ric en contingut però difícil de pair per a alguns” o “Alguns diaris es conformen amb traduir al català, nosaltres pensem en català” són alguns dels lemes que es posaran en circulació.

Cargando
No hay anuncios

Es tracta de la primera acció publicitària feta al carrer, amb el text com a gran protagonista. Els cartells es podran veure als clàssics pilons urbans, però també a botigues, al Trambaix que fa el recorregut entre Francesc Macià i Sant Feliu, a estacions de Metro i a quioscos del passeig de Gràcia.

Més compacte els laborables

D’altra banda, l’ARA serà més compacte de dilluns a divendres i reorganitza la seva estructura per adaptar-se al temps de lectura disponible en els dies laborables. Així, les seccions tradicionals queden agrupades en dos grans blocs. El diari s’obrirà amb Les claus del dia, com és habitual, per donar pas aleshores a una gran secció d’actualitat, amb els continguts sobre política, economia, internacional i societat. Al centre del diari hi haurà les seccions de Debat i l’icònic Mirades amb el millor del fotoperiodisme. Després seguirà el segon bloc macro, Cultura i oci, que inclourà a banda de les informacions culturals també les de mèdia, els continguts d’estils i de gent. Per tancar l’exemplar imprès hi haurà la informació esportiva i el tradicional Passi-ho bé.

Cargando
No hay anuncios

Durant el cap de setmana, la paginació i l’estructura per seccions es manté, amb els reportatges de més llarg recorregut, les entrevistes en profunditat i els continguts més reposats, ideals per llegir al llarg de la jornada de descans o guardar per als pròxims dies. “Que l’ARA reivindiqui el millor periodisme clàssic que surt al carrer comporta adaptar-se al temps i la nova manera d’informar-se dels ciutadans. El diari compacte permet una primera lectura ràpida, sense renunciar als articles de fons i l’opinió”.