Economia 08/10/2014

La Fnac busca locals per obrir botigues a Girona i Tarragona

i
àlex Font Manté
2 min
La Fnac busca locals per obrir botigues a Girona i Tarragona

La Fnac ha iniciat l’expansió a ciutats mitjanes. Després de consolidar la seva presència a Barcelona (on té cinc macrobotigues) i a la resta de principals ciutats de l’Estat amb 25 botigues, ara la multinacional francesa desembarcarà a ciutats més petites per obrir-hi locals també d’unes dimensions més reduïdes. Segons ha pogut saber l’ARA, la Fnac està buscant locals a Girona i Tarragona per obrir-hi el primer establiment. De fet, avui la companyia anunciarà l’obertura d’una botiga de petit format a Valladolid. Serà la primera que aplicarà el nou model de botigues que també es vol implantar a Girona i Tarragona. Tot i que els nous locals seran en principi en municipis més petits, la companyia no descarta obrir-ne en les zones més turístiques de Barcelona.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Tal com va avançar també aquest diari al maig, la Fnac ha decidit apostar pels locals de petit format per revertir el descens continuat de les vendes que ha patit des de l’inici de la crisi. Alguns d’aquests locals seran propietat de la mateixa Fnac, però la companyia ja està oferint la possibilitat que els establiments siguin en franquícia. Per optar a tenir una franquícia, la Fnac demana un pagament d’entre 30.000 i 50.000 euros més un 3% de les vendes.

Pel fet de ser més petites, a les noves botigues no s’hi vendran televisors ni tampoc cap dels nous productes que la Fnac ha començat a comercialitzar (des d’instruments de música fins a cafeteres de disseny). En canvi, sí que s’hi vendran els productes clàssics de la companyia (llibres i discos), a més de mòbils i productes de so.

Més capil·laritat

Amb la nova estratègia comercial, la Fnac pretén guanyar capil·laritat i competir amb la creixent presència d’altres multinacionals com Amazon i Rakuten. La Fnac pretén impulsar la compra a través del mòbil i fomentar que els clients s’acostin a les noves botigues a recollir els productes.

stats