TROBADA MAS-COLAU
Política30/07/2015

CiU de Barcelona critica l'acord entre Mas i Colau per unir els tramvies per la Diagonal

El grup liderat per Trias recorda que la consulta del 2010 va rebutjar aquesta opció i reitera l'aposta que fa pel bus elèctric i per fer arribar la L9 a la Zona Franca

Ara
i Ara

BarcelonaEl grup municipal de CiU a l'Ajuntament de Barcelona ha criticat aquest dijous l'acord a què han arribat l'alcaldessa Ada Colau i el president de la Generalitat, Artur Mas –i líder de CDC–, per impulsar la unió dels tramvies per la DiagonalArtur Mas –i líder de CDC–, per impulsar la unió dels tramvies per la Diagonal, ja que, segons ha recordat el grup liderat per Xavier Trias, "l'única consulta popular que s'ha fet a la ciutat de Barcelona va rebutjar de ple situar el tramvia a la Diagonal" i, per això, ha reiterat l'aposta pel bus elèctric. Una opció que assegura que és molt més barata –"la diferència de cost entre els dos projectes és d'1 a 7", afirma el comunicat– i que, gràcies a la xarxa ortogonal, "es donarà un millor servei als barcelonins i barcelonines". A més, subratlla la prioritat és "que la L9 arribi a la Zona Franca al més aviat possible".

Inscriu-te a la newsletter El pacte entre Mazón i Feijóo per no enfonsar el PPUna mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Així, el grup de CiU de Barcelona lamenta l'aposta "gairebé obsessiva" de Colau pel tramvia per la Diagonal, el qual recorda que "hauria rebut l'aval del president del govern de la Generalitat", i destaca que aquesta opció va ser rebutjada per un 80% de la ciutadania el 2010 en una consulta. "Al grup de CiU li crida l'atenció que per part de l'alcaldessa que proclama als quatre vents la seva voluntat de governar 'obeint' els ciutadans, vulgui ara impulsar un projecte que clarament els ciutadans i ciutadanes de Barcelona van rebutjar de forma contundent en una consulta legal i vinculant", critica el comunicat.

Cargando
No hay anuncios

Així mateix, CiU no descarta estudiar com unir els tramvies, tot i que no per la Diagonal, i assenyala que cal tenir en compte "les necessitats i la situació financera i d'explotació de l'empresa pública TMB" –que gestiona el metro i els busos de l'àrea metropolitana– per no fer "la impressió que s'opta per prendre decisions que afavoreixin, per davant de la pública TMB, els interessos d'una empresa privada, que gestiona el tramvia".

Pel que fa al reconeixement del deute, CiU "vol donar la benvinguda a la realitat a l'alcaldessa Colau, que no ha tingut cap problema a assumir l'actuació que al llarg dels quatre darrers anys ha fet el govern de Xavier Trias", el qual afirma que passava per assumir la construcció d'equipaments que correspon a la Generalitat a canvi del retorn posterior del seu cost. "Pel que fa als 20 milions de deute corresponent al desenvolupament de la llei de barris a la capital catalana que es reconeixerà en els pròxims mesos, formava part del paquet acordat amb la Generalitat per part del govern Trias, i n'ha d'evitar el reconeixement fins que no tingui una partida per fer-hi front perquè no l'afecti negativament en termes de compliment del dèficit, com ha reconegut avui mateix l'alcaldessa Colau", conclou el comunicat del grup municipal.