Rècord històric negatiu
El programa especial que TV3 va emetre diumenge a la tarda, per ordre de la Junta Electoral Central, per compensar els partits que no havien participat en la Via Lliure de la Diada va deixar el primer canal de la televisió pública per sota del 2% de quota de pantalla durant les tres hores que va durar l’espai. Sumant-hi els resultats del 3/24, que oferia la mateixa programació, el 2% es va superar només de manera puntual. De mitjana, el programa va tenir 27.000 espectadors i un 1,4% de quota -i 8.000 persones i un 0,4% més a través del 3/24-, la qual cosa, segons precisava la cadena en un comunicat, representa “el pitjor resultat en aquesta franja en diumenge de la seva història”, ja que rebaixa en “gairebé 50.000 espectadors” l’anterior mínim. A més, TV3 indicava que va ser el 21è canal més vist durant l’emissió del programa.
El primer tram, dedicat al PSC, va tenir 31.000 espectadors i un 1,5% de share per TV3 -35.000 persones i un 1,7% sumant-hi el canal de notícies-, unes xifres que van baixar durant l’acte del PP, que es va quedar amb 18.000 seguidors i un 0,9% -27.000 i un 1,4%, afegint-hi el 3/24-. Catalunya Sí que es Pot va fer pujar l’audiència de TV3 fins a les 28.000 persones i l’1,6% -40.000 i 2,2% en total-, i finalment Ciutadans va tenir 32.000 espectadors i un 1,8% pel primer canal -i 42.000 i un 2,3% afegint-hi l’audiència del 3/24.
Aquestes dades queden a anys llum de les 448.000 persones que l’Onze de Setembre havien vist la transmissió de la Via Lliure, que va fer un 23,5% de share entre els dos canals.
El debat lidera el ‘prime time’
El poc interès de l’audiència pels mítings emesos durant la tarda contrasta amb les bones dades que va aconseguir, a la nit, el debat que va oferir TV3 entre els caps de llista de les set formacions que concorren a les eleccions del 27-S. L’espai va tenir 610.000 espectadors i un 22,3% de share, de manera que va liderar del primer a l’últim minut i es va convertir en l’emissió més vista del prime time a Catalunya, amb un avantatge considerable sobre els seus rivals directes.
El de TV3 ha sigut el debat més vist de la campanya electoral, per davant del de 8TV -que va tenir 376.000 seguidors i un 13,5%-, el de La Sexta -amb 266.000 i un 11,2%- i el de La 1 -107.000 i 3,9%.