TV3 arrasa a la nit electoral amb 1,25 milions d’espectadors
BarcelonaA nivell televisiu, la nit electoral va tenir una vencedora indiscutible: Televisió de Catalunya no va tenir rival amb la seva cobertura dels resultats del 27-S i va sumar 1.254.000 espectadors i un 37% de quota de pantalla entre TV3 i el 3/24. Les xifres van arribar a un màxim d’1.540.000 persones a les 22.38 h, en què el share d’aquests dos canals sumava un 42,8%. Aquestes dades corresponen a E15: Els resultats, el més llarg dels quatre trams en què TV3 va dividir la seva programació especial, corresponent a la franja entre les 20.40 i les 23.30. Però, de fet, la pública també es va imposar durant la resta de la nit. De 19.00 h a 19.30 h, E15: El compte enrere va aconseguir 300.000 espectadors i un 13,9% de quota, i durant l’hora següent E15: El sondeig va reunir 534.000 persones, amb un share del 21,4%. E15: L’anàlisi, que va començar a les 23.30 h i va acabar a la 1.00 h, va conservar 467.000 espectadors i un 23,5%.
Segons la cadena, al llarg d’aquestes sis hores 3.340.000 persones van veure TV3 o el 3/24 en algun moment. En el global del dia, TV3 va liderar amb un 17,9% de quota i el 3/24 va ocupar la tercera posició amb un 8,4%, el seu rècord històric, amb dues dècimes més que l’anterior marca, corresponent al 9-N. D’entre la resta de canals que feien el seguiment dels comicis, el més vist a Catalunya va ser La Sexta, amb 327.000 espectadors i un 11,2% de quota. Televisió Espanyola va sumar 226.000 persones i un 7,2% entre La 1 i el Canal 24 Horas, mentre que 8TV es va quedar amb 171.000 seguidors i un 6%. Pel que fa a Cuatro, en van estar pendents 104.000 catalans (un 3%), i 49.000 persones més (un 1,9%) van seguir la nit electoral a 13TV. A Espanya l’especial de La Sexta va ser el més seguit, amb 2 milions d’espectadors i un 12,2% de quota. Novament, aquesta cadena es va imposar a TVE en una nit electoral, ja que la televisió pública va sumar, entre La 1 i el 24 hores, 1.417.000 persones i un 8%. Cuatro va aconseguir 698.000 espectadors i un share del 3,7%. Amb tot, el programa més vist a Espanya no tenia res a veure amb els comicis: va ser el debat de Gran Hermano amb 2.327.000 seguidors i un 16,8%.